Re: [LINUX:3007]

Umut =?iso-8859-1?Q?G=F6kbayrak?= (santana@unimedya.net.tr)
Thu, 30 Oct 1997 19:39:26 +0200

merhaba
sanirim yuklediginiz surum Pcnet dergisinin verdigi slackware 3.3 surumu
#setup yazdiktan sonra setup programi bir swap alani sorar. slackware 4mb
ve daha kucuk RAM li bilgisayarlari da dusundugu icin boyle bir secenek
koyulmus bence.
eger bilgisayariniz 16 veya 32 Mb ram li ise burayi basitce 1 yazarak
gecebilirsiniz.Benim aciklamalarim bu setup islemlerini Root disket olarak
UMSDOS secimi yaptiginiz varsayilarak olacaktir.bu andan itibaren nereye
yukleme yapacaginizi soracaktir. Bu partitionu /dev/hda1 vb. bir ecnekle
gecistirmeniz gerekir. Bu asama cok onemlidir ona gore.Nereye linux
yuklenecegini sectikten sonra bir setup ekrani gelecektir. Burada ilk
olarak source secilmeli.source olarak cdrom dan kaydedecekseniz cdrom
kismina gelip cdromlarin genelde oldugu gibi atapi creative uyumlu kismi
yani cdromu temsil eden hdd kismini secin. buradan sonra hangi dizinden
yuklenecegini sorar asil linux filelarinizin oldugu dizin rootda ise
basitce / yazin. degilse dizinin adini yazin (mesala slakware)
ardindan target bolumunu sorar. siz de daha once girdiginiz /dev/hda1 gibi
yazinin aynen durup durmadigini kontrol edin. duruyorsa sorun yok degilse
duzeltin. ardindan hangi components yuklenecek secilme ekranina gidilir.
burada A ile baslayanlar mutlaka yuklenmesi gerekenlerdir. AP Xwindows
gerektirmeyen programlar. E emacs ile ilgili programlar vs.. Yalniz onemli
olan X ile baslayanlar XWindows sistemi icin kullanilan programlardir.
(Xwindows, linux altinda calisan windows benzeri bir arabirimdir.) daha
sonra install secildiginde install etme yontemi sorulur. ingilizceniz varsa
vaya linux kurma konusunda uzmansaniz ben size Normal secenegini tavsiye
ederim ama degilseniz ve harddisk yeriniz yeterli ise (asagi yukari
550-600mb) don't use tags install all secenegini secebilirsiniz. bundan
sonrasi yukleme kopyalama islemleridir. bayagi uzun surer.
bitince configuring system bolumu baslar. Burada donanim hakkinda az bir
bilgiyle installlationu rahatlikla yapabilrsiniz.Yalniz mouse microsoft
degilse PS/2 yapmayi unutmayin. gerisi gayet kolay.

NOT: Xwindows kurmak biraz daha zahmetli bir istir. Sorun yasarsaniz
elimden geldigince yardim ederim.

temel linux komut listesini bookmarklarimi yeni kaybettigim icin tam olarak
adresini hatirlamiyorum ama size yardimci olabilecek bir adres ezberimde var.

http://bornova.ege.edu.tr/~inceoglu

buradan guzel bir yerlere link var. en onemlisi bizim ege bilgisayar
muhendisliginin linux klubunun sayfasina link var. buradan aradiginiz
bilgiye ulasacak bir link mutlaka vardir.

2. sorununuzu ben tam anlayamadim. CDden program mi yuklemek istiyorsunuz
yoksa
birseyler mi kopyalamak istiyorsunuz. CDden birsey kopyalamak icin cp
komutu kullanilabilir. genis bilgiyi man cp yazarak edinebilirsiniz. yok
eger bir sey install etmek istiyorsaniz installpkg komutu isinizi
gorebilir. yine man installpkg komutu gerekli bilgiyi size verebilir.
ayrica pkgtool komutu ile gelen installation programi da cok gelismis bir
programdir.

baska sorunlariniz olursa beni tekrar rahatsiz edebilirsiniz....

saygilarimla
Umut Gökbayrak