Re: [LINUX:3019] selam

Frank Kagan Gurkaynak (kgf@c3i9.epfl.ch)
Wed, 29 Oct 1997 21:14:13 +0100 (MET)

On Wed, 29 Oct 1997, ilhan srb wrote:

> herkese merhaba.

merhaba..

> Linux la yeni tanisan birkisi olarak bazi sorularim olacak.
> PcNet dergisinin CD sinden Linux Slackware 2.00.30 u yuklemeye calisıyorum.
> 1.Hd de Dos ve win var. ikinci 212 lik Hd ye linux nat. ve swap partitasyonu
> olusturdum.
> yanlız sbpcd.i ile olusturdugum boot disketi acmiyor ve
> ramdisk veya mount root=/dev/hdb1 yazdigimda : crc error -system halted
> deyip kilitleniyor.

olusturdugunuz diskte okuma/yazma hatasi var (buyuk ihtimal) yeni bir disk
olusturun ve yeniden deneyin.

> tab tusuna bastigimizda ramdisk, big2 small2 , mount vs. secenekler cikiyor
> bunlari denedim bise yaramadi.

bu secenekler aslinda disk uzerine bulunan benzer yazilimlari baska
parameterelerle cagirmaktadir, birisi calismadigi zamn, buyuk olasilik
digerlerinden de bir hayir gelmeyecektir.

> bende bare.i boot disketi ile actim.ancak CD ses karti portuna bagli
> oldugundan linux gormuyor.
> dosyalari Hd ye kopyalayarak ,
> A setini ( bazi dosyalarda hata vermesine ragmen) kurdum sayilir.

ozellikle A serisini kurarken hata olusmamasi gerekir. Bir ihtimal
birbiriyle celisen secenekler secmis olabilirsiniz (mesela hem IDE hem de
SCSI destegi veren cekirdegi yuklemek veya gereken bir pakedi yuklememek
gibi, Bunlar disindaki herhangi bir hata ileride sistemin sorunsuz
calismasini engeleyecektir.

> sirada N ve X setleri var ancak , bu dosyalarda sorunlu gibi.(CD de)

??? iyi gozukmuyor, tum dosyalara sorunsuz bir sekilde erisebiliyor
olmalisiniz. Aksi takdirde rasgele dosyalarda hatalar varsa, yukleme
yazilimi (Setup) o disk serisini komple es gecebilir ve hayati bazi
paketler yuklenmemis kalabilir.

Ozellikle yeni basliyorsaniz, bu tur elde olmayan rasgele hatalar cok
sinir bozucu olabilir.

> Chip in linux dergisinde mc,"Midnight Commander" dosya yoneticisindenn
> bahsediliyor,nc gibi, bunu nasil kurabiliriz , ( linux slack. setinde
> varmi )

mc, bircok neredeyse tum dagitimlarda var. (AP de olabilir)

> Linux SUSE 5 distribisyonun daha kolay kuruldugunu duydum, www.suse.com veya
> "www.suse.de" web sayfalari var , 5 CD , 99 DM imis.Getirtmeye degermi acaba ?

Komiktir bugune dek hic Suse kurmadim.. o yuzden bir yorum yapamayacagim,
sahsen bana en sevimlisi RedHat geliyor (gerci ozellikle gorkem'in buna
itirazi var, ama olsun bu listeye mesaj atamiyor :-).

dagitimlar konusunda Distribution-HOWTO dokumanini inceleyebilirsiniz

http://w3.metu.edu.tr:8080/ldp/HOWTO/Distribution-HOWTO.html

> diger bazi versionlarda var, Caldera vs. hangisini sececegiz ? kafam karisti.

Bazi sirketler (Caldera, Suse, Redhat) dagitimalrina bazi ek yazilimlar
ekleyerek bunlari nispeten yuksek fiyatlara satiyorlar ancak bu satisa
teknik destek vs dahil.

Ayni dagitimlari Anonim FTP'de bulabildiginiz hali ile CD-ROM'lara
paketleyen ve cok ucuza satan (1-5 $) sirketlerde var

http://www.cheapbytes.com
http://www.lsl.com/tri-linux
http://www.LinuxMall.com/mallidx.html

Bu kadar dagitim yetmiyormus gibi bir de biz de dagitim yapacagiz diye
tutturduk.

Ancak dagitim ne olursa olsun, eninde sonunda elde edeceginiz sistem
temelde ayni olacak. Aralarindaki temel farkliliklar icerdikleri yazilim
paketleri, yukleme ve sistem yonetimi yazilimlari. Neredeyse her dagitimin
kendisine has bir gorunusu ve WM'i var. (tabii ki isteyen bunu keyfince
degistirir) ama ontanimli (default) gorunus, kisilerin dagitimlari
yargilamasinda nedense cok etkili oluyor.

> ilhan.

KGF