Re: [LINUX:3017] Re: linux off line mail server

Cihat Arikan (arikan@bornova.ege.edu.tr)
Wed, 29 Oct 1997 12:38:25 +0300 (EET)

On Wed, 29 Oct 1997, Egemen Ergel wrote:

> cron ile edilebilecegini dusunuyorum eger baska ve daha akilci birsey
> bulabilirsem o da olabilir. oneriye tesekkurler.
> yapmak istedigim en az bakimla bu isi yapabilecek bir sistem hazirlamak
> malum pek cok kisi unix dendiginde biraz geri zipliyor :))

cron ile yapmakta ben pek bir sakinca gormuyorum, sonucta kendi
kullandigim sistemlerde, hatlar her ne kadar leased-line olsa da, hattin
bagli olup olmadigini, ve eger kopmussa direkt kendisinin baglanmasini
cron'un calistirdigi birkac script'le hallediyorum...
Sizin yapmak istediginiz olay da sonucta olur gibi gozukuyor, fakat
diyelim ki hatti bagladiniz... Mailler alinip verildi.... Makinaya artik
hatti kapat nasil demeyi dusunuyorsunuz? Yani yine cron'da process'ini
kill ettirebilirsiniz belki ama mail gonderme isi bitmediyse??
O bakimdan sizin yazmaniz gereken script'te bircok seyin kontrol edilmesi
gerekiyor gibi... (Aktif sendmail process'leri var mi? Yoksa pppd'nin
PID'sini bulmasi, kill etmesi filan gibi... Gerci killall ile PID sorunu
kolaylikla hallolur da...)

Cihat ARIKAN (E.U. Tekstil Muh. Sys. Adm.)
E-mail: arikan@bornova.ege.edu.tr
arikan@textile.ege.edu.tr [(+90)(232)3880110-2773]
arikan@textil.ege.edu.tr [(+90)(232)3884000-2773]
arikan@konsan.com.tr [(+90)(232)4636267]