Re: [LINUX:3007]

Frank Kagan Gurkaynak (kgf@c3i9.epfl.ch)
Tue, 28 Oct 1997 09:43:25 +0100 (MET)

On Tue, 28 Oct 1997, can wrote:

> belki merak ediyosunuzdur :)) size son durumumu ve siradaki cozemedigim
> konulari
> sorayim.
>
> makinamda son durum soyle
>
> 1 dos partitionu , 1 lınux ve 1 de takas icin partitionum var.
> cd romu linux goruyor.dos partitionumuda goruyor.

guzel.

> sorularım
>
> 1. temel linux komutlarinin listesini nerden bulabilirim (mkdir v.s. gibi)

hmm.. /usr/bin /bin /usr/local/bin altinda surusune bereket komut var, ama
bence en iyisi hani biz yazdik diye soylemiyorum:

http://www.linux.org.tr/lis

kitabina bir goz atmak, ayrica bence DOS'tan linux'a yeni gecen birisi
icin

http://w3.metu.edu.tr:8080/ldp/HOWTO/DOS-to-Linux-HOWTO.html

cok guzel bir baslangic.

x altinda iseniz

xman

komutunu calistirarak sistemde bulunan kilavuz sayfalarina
erisebilirsiniz. Xman'in avantaji sistemde bulunan tum kilavuz
sayfalarinin bir listesini gosterebilmesi

> 2. cd romumu cok guzel gormesine ragmen , ve /cdrom directory side acik
> olmasina ragmen ben cd den linux filelerini , linux partitionuma
> kopyalayamadim.ya yanlis komut verdim yada ona cd de bulunan linux

ne yaptiniz da olmadi ??? sorularinizda biraz daha detay olursa cevap
vermek bir miktar daha kolaylasacak ornek olarak bahsettiginiz dosyalari
CDROM'da gorebiliyor musunuz ?

ls -l /cdrom

hangi komutla kopyalamayi denediniz ? hata mesaji ne oldu ?

> directorysini gosteremedim. bu sefer dos partitionuma yukledim cd de

DOS altindan linux dosyalama sistemine ersmek icin bazi ek yazilimlar var,
onlari bulmaniz gerekecek.

> bulunan linux directorysini onuda yapamadim .bu basit ama benim icin engel
> olan sorun icin . #setup ta hangi komutlari yazmam gerek bildirirseniz cok

bence setup'lik bir sorununuz yok, yani /cdrom baglanmis ise calismasi
gerekir.

> sevinirim. su isi halledeyim size daha cook soru cikaracam . herkese selam
> sevgi

KGF