Re: [LINUX:3005] Re: Yine BEN!

Cihat Arikan (arikan@bornova.ege.edu.tr)
Tue, 28 Oct 1997 09:32:25 +0300 (EET)

On Tue, 28 Oct 1997, Abdul M. OZTURK wrote:

> Herkeze tessekkuler ama ben bu olaya daha degisik bir olay ile bakmak
> istiyorum .yani IRC yapan sahislar karsi server hangi porttan baglandigi
> benim icin onemli degil .Benim icin onemli olan IRC yi calisirdigi zaman
> karsi server a baglanmak icin bulundugu serverdan kacinci porttan
> baglandigi .Eger ben benim server imda cikisi iptal edersem ancak irc yi
> durdurabilirim .ama haa antiparantez belirteyim - irc ciktigi port ile
> baglandigi port ayni port nosuna sahipse pardon yani - ...
> Saygilarimla,

Yani ne yapmak istediginizi tam anlamadim ama,
IPFWADM kullanarak giris ve/veya cikis portlarina ulasimi istediginiz gibi
ayarlayabilirsiniz... Input/Output port'larinin ne oldugu onemli degil...
Siz ornegin, sisteminizden diger herhangi bir host'un 6660-7777
port'larina gidecek olan paketleri engellerseniz, irc'den de kurtulmus
olursunuz! (Ve bu makinaniz gateway gorevi yapiyorsa, disardaki makinalar
bile irc yapamaz!!!)
Sisteminizdeki kisilerin de hangi port'u kullandigini (yenilerde user
olarak gostermiyor gerci ama) netstat -t komutuyla gorebilirsiniz...

> Mennan OZTURK
> Karadeniz Technical University
> Physics 3
> email : mennan@sumela.ktu.edu.tr
> mozturk@risc01.ktu.edu.tr
> Office : +90 462 325 32 23 / 3325
> Gsm : +90 532 413 00 73
> Fax : +90 212 292 00 92

Cihat ARIKAN (E.U. Tekstil Muh. Sys. Adm.)
E-mail: arikan@bornova.ege.edu.tr
arikan@textile.ege.edu.tr [(+90)(232)3880110-2773]
arikan@textil.ege.edu.tr [(+90)(232)3884000-2773]
arikan@konsan.com.tr [(+90)(232)4636267]