Re: [LINUX:2971]

Murathan BostancI (murathan@ankara.edu.tr)
Wed, 22 Oct 1997 14:42:02 +0400 (MEDT)

On Wed, 22 Oct 1997, can wrote:

> makina ozelliklerim
>
> pentium 150
> 1.2 gb hdd
> 2 hizli cd surucu (sony)
> soun blaster pro ses kartı
> 16 mg ram
> ekran kartı s3 vırge 3d
> ekran svga dır (yani biraz eski)
>

> benim sorularim tam soyleydi
>
> ben 1 adet h.diskimi partition yaptım ,wın95 ve linux icin
>
> 1. linux ile actigimda win95 partitionimi gorebilirmiyim ve file transfer
> yapabilirmiyim

evet linux da iken win95 partition'u nu gorebilirsiniz.
bunun icin /etc/fstab dosyasina :
/dev/hda3 /dos msdos defaults 1 1
gibi bir satir ekli olmasi verekir.
bu satir da /dev/hda3 tek harddiskinizdeki ucuncu partition demektir.

> 2. cd romumu su anda linux a tanitamadim ,zannedersem yapmadigim bir ayar var

/usr/src/linux dizininde kernel'in source u bulunur.
burada yeni bir kernel derlemeniz gerekli.
cd /usr/src/linux yapin.
make menuconfig komutunu calistirin.
daha sonra gelen menuden sisteminize gore ayarlarinizi yapin.
cd surucunuz u listeden secerek isaretleyin.

> 3. ses kartimi taniyip tanimadiginida belirten bir sey gormedim #setup ta

linux'a ses karti tanitmak da bende zorlaniyorum.
umarim elinizdeki ses karti pnp es1688 yada es1668 gibi bir kart degildir.
bi sekilde tanita billirseniz. nasil tanittiginizi listeye gecerseniz iyi
olur.

ses kartinin espiriside gene kernel derlerken sound support da dogru
secenegi secmenize bagli.

> ayrica diger arkadaslarada verdiginiz adreslerden , gerekli dokumanlari
> surekli aliyorum ,hepinize tesekkurler
> selamlar

kolay gelsin.

Linux is The BEST MuratHan BostancI