Re: [LINUX:2971]

Frank Kagan Gurkaynak (kgf@c3i9.epfl.ch)
Wed, 22 Oct 1997 11:48:51 +0200 (METDST)

On Wed, 22 Oct 1997, can wrote:

> makina ozelliklerim
>
> pentium 150
> 1.2 gb hdd
> 2 hizli cd surucu (sony)

sony CD surucusu icin cekirdeginizde destek olmasi gerekecek.. Bildigim
kadari ile SONY standart IDE bir CD surucusu degil..

cekirdek derlemek icin en kolayi X altinda yetkili kullanici ile (root)

cd /usr/src/linux
make xmenuconfig

komutlarini kullanmak.. Bu sayede ekrana cikacak olan menuden istediginiz
cekirdek secenekleri secebilirsiniz.. Cekirdek derlerken temel fikir kendi
donaniminiza gore cekirdeginize gerekli yetenekleri kazandirmak.

Cekirdeginiz "module" destegi veriyorsa o zaman cekirdeginizi yeniden
derlemeden sadece ilgili yetenegi bir "module" olarak derleyip calisan
cekirdeginize ekleyebilirsiniz. Hatta kerneld kullanarak gerekli
"module"'leri gerektigi zaman (erisim oldugunda vs) kullanabilirsiniz

Lutfen cekirdek derlemek konusunda ayrintili bilgi veren NASIL ve HOWTO
belgelerine goz atin..

kernel cekirdek:
http://w3.metu.edu.tr:8080/ldp/HOWTO/Kernel-HOWTO.html
module:
http://w3.metu.edu.tr:8080/ldp/HOWTO/mini/Modules.html
CDROM:
http://w3.metu.edu.tr:8080/ldp/HOWTO/CDROM-HOWTO.html

> soun blaster pro ses kartı

benzer sekilde..

> 16 mg ram
> ekran kartı s3 vırge 3d
> ekran svga dır (yani biraz eski)
>

> benim sorularim tam soyleydi
>
> ben 1 adet h.diskimi partition yaptım ,wın95 ve linux icin
>
> 1. linux ile actigimda win95 partitionimi gorebilirmiyim ve file transfer
> yapabilirmiyim

kesinlikle.. tek mesele win95 kisminda fat32 kullaniyorsaniz cikiyor.. bu
konuda cekirdek destegi tam olgunlasmis degil.

cekirdeginizde VFAT destegi bulunmasi lazim

> 2. cd romumu su anda linux a tanitamadim ,zannedersem yapmadigim bir ayar var

bknz CDROM-HOWTO, bu belgeye (eger yuklemisseniz) /usr/doc/faq/howto
benzeri bir dizin altinda da bulabilirsiniz.. (Ancak www surumlerinin her
zaman daha guncel oldugunu belirteyim)

> 3. ses kartimi taniyip tanimadiginida belirten bir sey gormedim #setup ta

Slackware dogrudan ses kartini tanimaz.. RedHat 5.0'da bu destek gelecek(
henuz gelistirilme asamasinda)

> ayrica diger arkadaslarada verdiginiz adreslerden , gerekli dokumanlari
> surekli aliyorum ,hepinize tesekkurler
>

> selamlar

Kolay gelsin

KGF