Print setup [fwd]

Frank Kagan Gurkaynak (kgf@c3i9.epfl.ch)
Thu, 16 Oct 1997 10:15:31 +0200 (METDST)

gecenlerde burada konusulmustu, bana personal geldi ama sanirim marun'da
bir sorun var ?? veya adres yanlis onun icin cevabini listeye
gonderiyorum..

-------------
Date: Thu, 16 Oct 1997 09:51:53 +0200 (METDST)
From: Frank Kagan Gurkaynak <kgf@c3i9.epfl.ch>
To: Cagin Uludamar <cagin@ceng.marun.edu.tr>
Subject: Re: [LINUX:2953] Re: linux printer setup

Selam...

On Thu, 16 Oct 1997, Cagin Uludamar wrote:

> Mesajiniza sevindim. Ilk mesajimdaki acemilikler icin ozur...

yok canim onemli degil.. ama genel sorularinizi liste uzerinden yapmaniz
her zaman daha yararli oluyor, zira yazismalardan hem baskalari da
yararlanabiliyor, hem de baska cozumleri olan veya daha hizli cevap veren
kisiler de olabiliyor.. (bir de tabii benim tamamiyle zirva seyler yazmam
da olasi)

> Bastan baslayayim:
>
> Ilk oneriniz http://www.linux.org.tr adresi. Bu adresin daha once
> ayni konu ustunde kafa patlatan baska bir arkadasim tarafindan
> ziyaret edildigini ogrendim. Kendisi bana burada bizdeki HOWTO veya
> FAQ'lardan degisik bisey bulamadigini soyledi. Bizdeki tum ilgili FAQ ya
> da HOWTO dosyalarini da bizzat taradim. Setup icin gerekli prosedurleri
> ayrintili anlatan birsey bulamadim. Genelde hepsi ya kullanimla ya da
> sorun cozmeyle ilgili seyler anlatiyor.

hmmm ilginc bir durum.. acikcasi bu konudaki yorumlariniz cok onemli..
zira orada inanilmaz miktarda dokuman var.. Tek mesele bazen nereye
bakilacaginin bilinmemesi..

> Elimdeki bi baska yazili kaynak da "UNIX System V .... AN
> Introduction " diye bi kitap. Ama tahmin edersinki burada da basit bi iki
> seyden baska birsey yok.

aslinda herhangi bir UNIX administration kitabinda bu anlatilir..

> Printcap ve lp ile ilgili man sayfalarini da taradim. Burada da
> genelde tanimlar ve bi suru ayrinti var.

:-(

> [...]
> ise ise yaramadi. Sanirim bana oradaki ayarlara benzer biseyler lazim.
> Sizden istedigim de bunu nasil yapabilecegim. Mesajla birlikte printcap'i
> de gonderecegim. Belki ne dedigimi biraz olsun anlatir...
>
> Simdiye kadar hep bu dosyanin icindekilerle ugrastik. Icindeki
> orneklere bakarak rm= satirlari falan ekledik. Ve simdi size yaziyorum.
>
> Sistem: ( bildigim kadariyla )
>
> temel dagitim: Slacware 3.3
> cek. surumu: 2.0.30
> yazici: deneme icin win95'e bagli star dotm. Asil yazici win95'e

simdi olay burada basliyor.. .en onemli ayrinti bu.. hangi makinaya
baglanacaksiniz.. Orneklerin cogu karsi makinaninda benzer bir sistem
kullandigini (UN*X) uyumlu oldugunu varsayar..

gelelim HOWTO'lara..
bir kere baslamak icin en guzel yer HOWTO INDEX
(bastaki adresi http://w3.metu.edu.tr:8080/ldp de yapabilirsiniz)

http://www.ehb.itu.edu.tr/ldp/HOWTO/HOWTO-INDEX-3.html

buraya bakarsaniz...
--------------
Printing HOWTO, by Grant Taylor
<gtaylor+pht@picante.com>. HOWTO on printing software
for Linux. Updated 23 September 1997.

Printing Usage HOWTO, by Mark Komarinski
<markk@auratek.com>. How to use the printing system for a
variety of file types and options. Updated 24 March 1997.
---------------
gayet iyi basliklar.. devaminda

-------------
Print2Win mini-HOWTO, by Harish Pillay
<h.pillay@ieee.org>. How to use SAMBA to print to
Windows. Updated 3 June 1996.
-------------
ve SAMBA (SMB) basligini gordukten sonra
-------------
SMB HOWTO, by David Wood <dwood@plugged.net.au>.
How to use the Session Message Block (SMB) protocol with
Linux. Updated 10 August 1996.
-------------
bayagi guzel baslangiclar..

Ilkinden baslayalim,

http://www.ehb.itu.edu.tr/ldp/HOWTO/Printing-HOWTO.html

bu sayfada:
------------=
11. How to print to a printer over the network
11.1 To a Unix/lpd host
11.2 To a Win95, WinNT, LanManager, or Samba printer
11.3 To a NetWare Printer
11.4 To an EtherTalk (Apple) printer
11.5 To an HP or other ethernet printer
11.6 Running an if for remote printers
11.7 From Windows.
11.8 From an Apple.
11.9 From Netware.
-------------
gibi basliklar var.. yani bunlardan biri ise yaramazsa hic biri yaramaz..

http://www.ehb.itu.edu.tr/ldp/HOWTO/Printing-HOWTO-11.html#ss11.2

-------------
11.2 To a Win95, WinNT, LanManager,
or Samba printer

There is a Printing to Windows mini-HOWTO out there which has
more info than there is here.

It is possible to direct an lpd queue through the smbclient
program (part of the samba suite) to a TCP/IP based SMB print
service. Samba includes a script to do this called smbprint. In
short, you put a configuration file for the specific printer in
question in the spool directory, and install the smbprint script as
the if.

The /etc/printcap entry goes like this:

lp|remote-smbprinter:\
:lp=/dev/null:sh:\
:sd=/var/spool/lpd/lp:\
:if=/usr/local/sbin/smbprint:

You should read the documentation inside the smbprint script for
more information on how to set this up.

You can also use smbclient to submit a file directly to an SMB
printing service without involving lpd. See the man page.
----------

Bu paragraf bize hersey yolunda ise baslamak icin bir printcap entry'si
veriyor, bu konuya ozel bir HOWTO'dan bahsediyor ve SAMBA diye birseyden
bahsediyor..

> Simdilik aklima bunlar geliyor. Daha fazlasi icin sizi aramamdan
> umarim sikilmazsiniz..

yoo temel sorun, Windows'tan anlamam :-), dolayisi ile icinde windows
makinalarin bulundugu sorunlar icin cozum uretemiyorum (windows makinayi
formatlamak disinda :-).. yapabilecegim tek sey size soyledigim belgeleri
incelemek.. :-))

Iyi calismalar..

sorun olursa yeniden yazin ..

tabii listeye yazmanizi tercih ederim, zira mesajlara baskalari da katkida
bulunmak veya yararlanmak isteyecektir..

KOlay gelsin
KGF