Re: [LINUX:2951] linux printer setup

Frank Kagan Gurkaynak (kgf@c3i9.epfl.ch)
Mon, 13 Oct 1997 18:02:35 +0200 (METDST)

On Mon, 13 Oct 1997, Cagin Uludamar wrote:

> Linux altinda, okuldaki agin bir ucundaki bir yaziciyi nasil
> makineye tanitabilirim? Gerekli filtreleri nereden bulabilirim? Yapmam
> gerekenleri mumkun oldugunca ayrintili anlatan mesajlarinizi bekliyorum...

Merhaba..

Once standart mesajlar: Linux hakkindaki sorulariniza cevap
bulabileceginiz iyi bir baslangic noktasi olarak

http://www.linux.org.tr

adresini tavsiye ederim. Buradan LDP (Linux Documentation Project)
sayfalarina da ulasmak mumkun. sozkonusu sayfalar arasinda bulunan
HOWTO'lar bircok temel sorunu derinlemesine inceleyen belgeler, ve bu
tur sorunlarin NASIL cozuldugunu acikliyorlar..

http://w3.metu.edu.tr:8080/ldp
http://www.ehb.itu.edu.tr/ldp

bu belgelerin TR'deki resmi yansilarindan sadece ikisi. Sorunuzla ilgili
olarak

http://w3.metu.edu.tr:8080/ldp/HOWTO/Printing-HOWTO.html

tum detaylari iceriyor.

> Not: Bu listeye ilk mesajim. Daha once de hic mesaj almadim. Bu yuzden
> mesajlarin hangi dille yazildigini bile bilmiyoroum. Bu seferlik
> anlatimimi falan idare edin. Cevaplarinizi bekliyorum...

Genel konular ve uzun aciklamalar icin FAQ, CSS, HOWTO belgeleri ve Turkce
cevirileri ile cesitli zamanlarda linux.org.tr gurubunun verdigi seminer
notlari daha cok yardimci olabilir.. Bu belgeleri

http://www.linux.org.tr

altindan erisebilirsiniz. Sayet burada aradiginiz bilgileri bulmakta
zorlaniyorsaniz, daha kolay ulasilir olmasi icin onerileriniz varsa veya
bir katkida bulunmak istiyorsaniz lutfen cekinmeyin (tabii bunun icin
linux listesini mesgul etmeyin)

Bir soru yoneltirken, sisteminizi ve sorununuzu detaylari ile aciklarsaniz
daha hizli yanit alabilme olasiliginiz artar. Ozellikle kullandiginiz
temel dagitim (slackware3.2, redhat4.1 vs) cekirdek surumu (1.2.13),
karsilastiginiz hata mesajlari ve/veya simdiye dek sorunu cozmek icin
denediginiz yollari belirtmeniz yararli olabilir..

Elestiri olarak almayin ama ornek olarak sorunuzda yazicinin ne tur
bir sisteme bagli oldugu, ne tur bir yazici oldugu (Postscript, dot matrix
HP laser ??) ve sizin hangi dagitimi kullandiginiz belli degil.. (belirli
dagitimlara iliskin sorunlar olabilir, mesela Slackware 3.2 lprng
kullaniyor :-(..)

Eger redhat4.x kullaniyorsaniz (mesela) root olarak login olun, X
calistirin ve sag taraftaki menuden printtool'u secin.

Eger Slackware kullaniyorsaniz (veya yukaridaki tarz araclardan
hoslanmiyorsaniz) /etc/printcap dosyasinda bir degisiklik yapmaniz
gerekecek (genelde typical remote printer entry isimli bir ornek satir
vardir..) detaylar icin yukarida belirtilen dokumanlara veya printcap'in
man sayfasina bakabilirsiniz..

Ag erisimi icin erismek istediginiz yaziciya erisim hakkiniz olmasi
gerekecek, bu hak, sozkonusu yaziciyi suren sunucu uzerinde bir ayarlama
ile saglanabilir..

Kolay gelsin

KGF

http://www.linux.org.tr'i ziyaret edin demis miydim ??