Re: [LINUX:2938] Calisan bir programin stdout ve stderr ciktilari nasil yonlendirilir ?

Frank Kagan Gurkaynak (kgf@c3i9.epfl.ch)
Fri, 10 Oct 1997 15:59:15 +0200 (METDST)

On Fri, 10 Oct 1997, [iso-8859-1] Bülent Erdemir wrote:

> [...]
>
> Su anda Linux kullanmiyorum ancak soracagim soru saniyorum tum
> UNIX'lerde ayni sekilde cozulebilir.
>
> Bir PC'de arka planda calisan A process'i calisirken urettigi bazi
> bilgileri calistirildigi ekrana yaziyor. Ben, baska bir terminalden bu
> programin ciktilarini goruntuleyebilmek istiyorum. Bunun icin acik olan
> A process'e ait stdout ve stderr'i kendi terminalime yonlendirmek
> istiyorum. Ancak bunu yapmak icin A process'ini durdurup yeniden
> baslatamam cunku sureklilik arzeden bir islevi var. Sonuc olarak calisan
> bir programin ciktisi nasil baska yere yonlendirilir ?

Soruyu yanlis anlamissam ozur dilerim ama

program > dosya

tarzi bir yonlendirme yapabilirsiniz.

ls -l > dosya

gibi ?? STDERR icin kabugun man sayfasina bakmanizi tavsiye ederim, ama

program >& dosya

benim icin hem STDERR hemde STDOUT'u dosyaya yaziyor :-)
diger terminalden bu dosyayi okuyabilirsiniz veya

tail -f dosya

ile takip edebilirsiniz.

tee, tail ve kullandiginiz kabugun man sayfasindan daha detayli bilgi
alabilirsiniz.

http://www.linux.org.tr/lis

altinda yer alan kitabin kabuk islemlerini de anlattigini soylemis miydim
?

> Saygilar,
>
> Bulent Erdemir
> Analist Programci