Re: [LINUX:2915] Re: partitionlar

Frank Kagan Gurkaynak (kgf@c3i9.epfl.ch)
Thu, 9 Oct 1997 10:01:06 +0200 (METDST)

On Thu, 9 Oct 1997, Senol Gulgonul wrote:

> [...]

Acikcasi Win95 konusunda ciddi bir tecrubem yok, yazacaklarimi bunu
dikkate alarak degerlendirin: Ayri bir HD'nin erisim hizi, ekstra disk
alani ve ayri bir donanim olmasindan dolayi gelen "reliability" "bonus"u
var kabul. Ancak (linux icin konusuyorum) baska bir isletim sistemi ile
ayni diskte durmasinin "risk"ini goremiyorum.

> en guzeli baska bir harddiske kurmak bence.
>
> win95'in olmadigi partition'a kur (sanirim sende ikinci)

Soz konusu ikinci "partition"'da onemli bir bilginin olmadigini ve burayi
"format"layabilecegini varsayiyorum.. Linux kurulumuna basladiktan sonra
"disk" "partition"'lari ile ilgili bolume gelinecek.

Burada

fdisk /dev/hda

komutunun calistirilmasi gerekecek. Ikinci "partition"'i silerek (D elete
P rimary 2) en az bir adet yeni linux "partition" yaratman gerekecek. (C
reate P rimary 2) burada baslangic adresi olarak ilk "partition"'in bitis
adresini girebilir istedigin boyutu (350M == 350 Mbyte) seklinde
verebilirsin. Tavsiye edebilecegim bir ucuncu takas ("swap") "partition"'i
yaratman. (C reate P rimary 3). 16-32 M bunun icin yeterli olacaktir.
Sozkonusu "partition"'in "tipini" Linux Native'den Linux Swap'a
degistirmen gerekecek (T oggle Partition 3 82|83). Daha sonra "partition
table"'i kontrol ederek (P) degisiklikleri kaydedebilirsin (X).

Detaylar icin:

W95-Linux NASIL:
http://www.linux.org.tr/tr-ldp/linux_win95/linux-win95-kucuk-NASIL.lat5
Inet-Tr96 Linux Yuklemek:
http://www.linux.org.tr/inet-tr96/install/install-us.html
(fdisk-NASIL linki broken !!)
Installation HOWTO:
http://w3.metu.edu.tr:8080/ldp/HOWTO/Installation-HOWTO.html
(yaw bunu ne zaman linux.org.tr'ye tasiyacagiz ??)
cevirisi: (biraz eski tarihli)
http://www.linux.org.tr/tr-ldp/kurulum/kurulum-nasil.lat5

> herhalukarda win95 startup diski olustur yok ise, bazi cok onemli
> bilgilerini de backup'la derim

hehe.. bence kaybindan uzuntu duyacaginizi dusundugunuz herseyi
yedekleyin, bunun icin Linux kurmayi beklemeyin bence :-)),W95 kullanmakta
yeterince tehlikeli olabilir :-))

> selamlar
>

> Senol Gulgonul
> senol@satko.com.tr