Re: [LINUX:2893] /proc

Frank Kagan Gurkaynak (kgf@c3i9.epfl.ch)
Mon, 6 Oct 1997 09:34:35 +0200 (METDST)

On Sat, 4 Oct 1997, A.Gurcan Ozturk[Crazy] wrote:

> Selamlar,
> Slackware 3.2,2.0.29 kernelli bir linux kullaniyorum.Bugun normal,hergun
> kullandigim lilo boot disketle acmak isterken sorun cikti.makina normal
> acilmasini yaparken
>
> VFS: Mounted root (ex2t filesystem) read only
> /dev/tty1 : Read only filesystem
>
> uyarilarini verdi.
> Ayrica promptta da degisiklik olmus.Artik promptta
>
> (none):/#

bu sanki "single user" "boot" etmis gibi gorunuyor.. Acilis mesajlarinda
"fsck failed.. Run fsck manually" gibi bir hata mesaji olmus olmasin ??

Nadiren ani reboot'lardan sonra bu durum ile karsilasilabiliyor, Linux
calismasi sirasinda sistem bellegini mumkun oldugunca bir tampon
("buffer") bellek olarak kullanmaya calisir, eger isletim sistemi makina
kapanmadan once belleginde yer alan bilgileri "hard disk" e
guncelleyemezse (veya tamamini guncelleyemezse) "hard disk" uzerinde yer
alan verilerde bir tutarsizlik olabilir. Normal olarak acilis sirasinda,
varsa, bu hatalari duzelten bir yazilim (fsck) calisir, ancak bazi
durumlarda soz konusu yazilim kullanici etkilesimi ister, bu durumda
normal acilis durdurularak kullanicinin bu yazilimi komut satirindan
calistirmasi beklenir.. Bahsettiginiz durum bunu andiriyor..

> yazmakta.Promptta w yazdigimda ise
>
> Error: /proc must be mounted
> To mounted /proc at boot you need an /etc/fstab line like:
> /proc /proc proc defaults
> In the meantime,mount /proc /proc -t proc
>
> bilgilerini veriyor.Baska bir 2.0.29 linuxta /etc/fstab ile benimkini
> karsilastirdim fark yok.Dun aksam makinayi shutdown ederken

Bu normal.. zira eger "single user" acilis yapiliyorsa henuz / dizini
altinda yer alan satirlar calistirilmamis durumda (yani /etc/fstab daha
okunup islenmis degil). Sistem ilk olarak / dizinini barindiran diskin
fiziksel yapisinin kontrol edilmesini istiyor.

> (shutdown -r now & komutunu kullaniyorum genelde) shutdown komutunu
> kullanamadim."Can't exec /etc/rc.d/init" hatasi vermisti.Bende rc.0
> ile kapattim ancak kapanista sistem halt oldu.

ilginc..

> Su an /root dircetoryye ulasamiyorum,mount etmeye calistim ancak olmadi
> sorunun ne oldugunu anlayan ve bana yardim edebilecek birileri var mi?
> Simdiden yardimlariniz icin tesekkurler.

bir iki reboot'tan sonra sistem kendi kendini kurtarabilir, nadiren
fsck'yi elle calistirmaniz gerekiyor.. Minik bir sorun fsck / dizini
altinda yer aliyor ve "mount" edilmis bir dizin uzerine fsck yapilmasi pek
tavsiye edilmiyor :-). Cozum

1) uyarilari dikkate almadan "mount" edilmis bir dizin uzerinde
fsck kosturmayi deneyin
2) acilis disketiniz uzerine fsck kopyalayin veya fsck
calistirabileceginiz bir dizin yaratin

not: e2fs icin fsck yaziliminin adi e2fsck olacaktir.

(tabii tum soylediklerim, teshis'in dogru olamsi durumunda gecerli :-)

> A.Gurcan Ozturk[Crazy]
> Ege University
> Faculty of Science
> Department of Mathematic