Re: [LINUX:2893] /proc

Tevfik Uret (tevfik@ogu.edu.tr)
Sat, 04 Oct 1997 13:06:56 +0300

A.Gurcan Ozturk[Crazy] wrote:

> Selamlar,
> Slackware 3.2,2.0.29 kernelli bir linux kullaniyorum.Bugun normal,hergun
> kullandigim lilo boot disketle acmak isterken sorun cikti.makina normal
> acilmasini yaparken

cok ilginc, neden boot disketi ile aciyorsun ki ?lilo yu config etmemisssin
herhalde ?

> VFS: Mounted root (ex2t filesystem) read only
> /dev/tty1 : Read only filesystem

kernel den ya da /proc da olusan bir yazim sorunundan kaynaklaniyor gibi

> uyarilarini verdi.
> Ayrica promptta da degisiklik olmus.Artik promptta
>
> (none):/#
>
> yazmakta.Promptta w yazdigimda ise
>
> Error: /proc must be mounted
> To mounted /proc at boot you need an /etc/fstab line like:
> /proc /proc proc defaults
> In the meantime,mount /proc /proc -t proc

eger bir sure (~2dk) bekleyip exit ile cikarsan sistemin kendini duzeltme
ihtimali var ??

> bilgilerini veriyor.Baska bir 2.0.29 linuxta /etc/fstab ile benimkini
> karsilastirdim fark yok.Dun aksam makinayi shutdown ederken
> (shutdown -r now ? komutunu kullaniyorum genelde) shutdown komutunu
> kullanamadim."Can't exec /etc/rc.d/init" hatasi vermisti.Bende rc.0
> ile kapattim ancak kapanista sistem halt oldu.

kontrol+alt+del yapmayi dene bir dahakine

> Su an /root dircetoryye ulasamiyorum,mount etmeye calistim ancak olmadi
> sorunun ne oldugunu anlayan ve bana yardim edebilecek birileri var mi?
> Simdiden yardimlariniz icin tesekkurler.

boot disketi ile ac; mount root=/dev/hda1 rw degerci yine ayni hatalarla
karsilasma ihtimalin var
sonra lilo yu duzgunce configur et...

> A.Gurcan Ozturk[Crazy]
> Ege University