Re: [LINUX:2723] Re: hangi linux daha iyi?

Frank Kagan Gurkaynak (kgf@c3i9.epfl.ch)
Fri, 19 Sep 1997 10:43:44 METDST

[ konusmadan duramiyorum ki :-)) ]

> linux.org.tr olarak derken bir toplanti yapip bu kararin alindigi filan
> aklima geliyo hemen,
> oylemi gercekten ? toplanti da slackware icin dogusen cengaver yokmuydu,
> kaybettiler mi ?

olay aslinda o kadar dramatik degil. Bir suredir TR'de linux tanitimi ve
destegi icin amatorce calisan kisiler linux.org.tr altinda bu cabalarini
organize ediyorlar. cok hareket olmasa da

linux-org@linux.org.tr

adresinde bu calismalari takip edebilirsiniz. Ozellikle dokuman
hazirlanmasi (installation anlatilacak mesela) ve ek yazilim paketlerinin
hazirlanmasi konusunda birden fazla dagitimin farkliliklarini gozetmek
oldukca zor. Dolayisi ile oturup cabalarimizi hangi dagitim uzerinde
yogunlastiracagimizi tartistik, bulunan hemen hemen herkesin uzun sureli
slackware kullanicisi olmasina ragmen, RedHat'in gecen mail'de belirttigim
sebeplerden daha kullanisli bir dagitim olduguna karar verildi, dolayisi
ile temel cabanin bu dogrultuya kaymasi kararlastirildi (bu baglayici bir
karar degil tabii ki sadece bir yonelim).

> slackware in kurrulumu sanki redhat dan daha mi zor, neyse ... redhat'in 1-2

kesinlikle daha zor.. Tabii ki 50 defa slackware yukledikten sonra insan
slackware'a alisiyor :-))

> guzelligi var ama ben yine de derim ki slackware...
> redhat sanki (in my opinion) kisisel mudahalelere pek izin vermiyo, pek
> yakinda redhat kendini diger distributionlardan iyice (!) soyutlarsa
> sasmam,...

ilk bakista benzer supheler bende de vardi... ama kisisel mudahele kabul
etmiyor ?? nasil olur ? her ikisi de tamamen ayni linux'u veriyorlar..
nasil biri kisisel mudahele kabul etmez ???

Evet Redhat'de user eklemek icin bir menu cikiyor, user'lari burada
editleyebiliyor, silebiliyor, deaktive edebiliyorsunuz. vi /etc/passwd de
diyebiliyorsunuz..

Bir ara benzer argumanlar Norton Commander icin de vardi.. :-)

> slackware 3.3 u kullanin derim ben de ...

bence Debian-RedHat daha denk bir tartisma olur :-))

KGF