Re: [LINUX:2657] Re: hdd linux'a tanistirma

Baris Cenberci (Baris.Cenberci@raksnet.com.tr)
Tue, 09 Sep 1997 13:37:57 +0300

Frank Kagan Gurkaynak wrote:

> :-))))

> Normal olarak linux herhangi bir HD'yi tanimamazlik yapmamali.. ACaba ne
> tur bir hata elde ediyorsunuz... boot sirasinda bununla ilgili bir hata
> meaji yer almali.. Genelde bir hata (varsa) diskten ziyade kontrol karti
> baglantili olmali.. ayni kontrol karti ile baska bir HD calistirdiniz mi ??
> Sistemde baska HD'ler var mi ?? Bence en onemlisi boot ederken yer alan
> mesaj..

> hayir linux LBA ile de gayet normal calisir.. aslinda Linux sadece boot
> ederken BIOS'a bagli... dolayisi ile bir kere calistiktan sonra bu tur
> [...]

IDE disklerde sorun cikarmamasi lazim... Bu arada, BIOS'a bagli bile
sayilmaz... IDE interface'leri kendisi kontrol ediyor.. Bir cok kere
(benim makinelerim, iste, evde okulda hep acik durur ve floppy yerine HD
ile tasima yaparim ;) ) taktigim IDE HD'leri BIOS'a tanitmayi unutmama
ragmen, Linux'ta saglikli olarak kullandim (muont, read, write...) En
son basima gelen, disk'i degistirdikten sonra, BIOS'a tekrar tanitmayi
unuttugum icin 1.6'lik disk'i 2.5 G'lik disk olarak taniyan BIOS'a
ragmen sorun cikmadan kullandim...
Iyi calismalar...

--
B.C.