Re: [LINUX:2650] hdd linux'a tanistirma

Murat Hatipoglu (hatip@bornova.ege.edu.tr)
Fri, 5 Sep 1997 16:47:38 +0400 (EET DST)

On Fri, 5 Sep 1997, Murat Gezer (merkez) wrote:

> Merhabalar,
>
> pek soru sormam cevap vermem. sadece insanlarin sorunlarini dinleyerek
> kendimde sorun olmamasini dileyen bir LINUX kullanan bir kisiyim :))

en guzeli... demyicegim tabii.. sormak veya sorulan sorulari
cevaplamak ayip bisey diil ki.. aksine linux un daha doorusu Internet in
olayi bu.. her neyse

> Neyse su an bir proplem ile karsilastim onu aktarmak istiyorum.
>
> Yeni bir seagate HDD aldim 2.1 GB olan bu HDD yi iki partiona boldum %50
> %50 buraya kadar sorun cikmadi. bu partionlardan birine win95 kurdum
> digerinede LINUX kurmaya calismaktayim (1 haftadir her turlu slakware
> root ve boot diskini denedim) ancak en sonunda her turlu disketi
> denememe ragmen linux'a sadece 1 kere HDD tanitdim o da HDD ki normal
> modda tanitdigimda. Ancak o zaman da windows 95 'i uzerine kuramadim.

Tanittim derken tam olarak ne kastediyorsunuz.. bare ve color.gz
ile boot ve root disketlerini olusturup actiginda zaten kendisi tanir?
yani simdiye kadar bende hep tanimisti.
Boot ettikten sonra diskinizi "hda" olarak gorecektir. (baska
diskiniz olmadigini ve birinci ide portunda master olarak takili oldugunu
farzediyorum)
Sonra install asamasina gecmeden once "fdisk" yapip gerekli
partition ayarlamalarini yapiyorsun...

Yok yok.. her neyse Linux Documentation Project.. Installation
Guide sanirim isini gorur. yok gormez ise (ki gorur) ayni sehirdeyiz.. bir
sekilde gorusur sorununu hallederiz.

Saygilar.