Re: [LINUX:2597]

Serkan Hamarat (hamarat@efes.net.tr)
Fri, 22 Aug 1997 15:08:11 +0300

A.Gurcan Ozturk wrote:

> Selamlar,
>
> Kullandigim makinelerden birine Slackware97 kurdum ancak kernel ethernet
> kartini tanimadi.ethernet karti bildigim kadariyla ne2000 uyumlu diye
> gecenlerden ve eski kernelleri - mesela 2.0.27 ve 2.0.29 - taniyordu.
> /etc/rc.d/modules dosyasinda birseyler degistirmem daha dogrusu ayarlamam
> gerekiyormus ama ne? ve ne2000 uyumlu kartlar hangileri? yardimci
> olursaniz sevinirim.Herkese iyi calismalar.

Ben bir keresinde umc9008 IDE eth. kartini liloconfig header kismina
ether=0x240,5,eth0 girerek tanitabilmistim. Kendisi bir turlu probe
edememisti. Sekilde goruldugu gibi I/O 240h, IRQ 5 idi.
Disketle boot ederken ise her seferinde "mount ether=0x240,5,eth0"
giriyordum. Ancak oyle goruyordu. UMC9008 NE200 uyumlu bir karttir.
Seninki ne bilmiyorum ama NE2000 uyumlu diyorsan ve kernel derlerken
make config'de NE2000 sectiysen bu buyuk ihtimalle ise yarar.
I/O base ve IRQ degerlerini DOS ile acip kartin disketinden
ogrenebilirsin.

NOT: Bu sorunla karsilasip da nicin eth. kartini probe edemedigini
anlayan varsa ve soylerse sevinirim.

Serkan Hamarat