RE: [LINUX:2593] dial in

=?iso-8859-1?Q?B=FClent_Erdemir?= (buler@kocbank.com.tr)
Wed, 20 Aug 1997 09:46:55 +0300

Merhaba,
Eger modem caliyor ancak acmiyorsa sorun:
a) mgetty'de degil modemin ayarlarindadir,
b) modeme gelen konrol isaretlerinin ayarlarindadir.

a) modemlerin gelen telefonlari kac calistan sonra
acacaklarini belirten bir parametreleri vardir. S0 (S sifir)
olarak adlandirilan bu parametre eger 0 (sifir) degerinde ise
modem gelen telefonlari acmaz. Bu parametre 1 ise 1
calistan sonra,3 ise 3 calistan sonra telefonu acar.
Bu parametreyi ayarlamak icin modeme (herhangi bir
asenkron haberlesme programini kullanarak)
ATS0=1<enter>
komutunu gondermeniz gerekir
ATL5L6L7 komutu modem parametrelerini sorgulamanizi
saglar.

b) yukaridaki parametre dogru ayarlanmis bile olsa modeme
gelen DTR (Data Terminal Ready) isareti dogru konumda
degilse modem gelen telefonu acmaz. DTR parametresi,
bilgisayarin, modeme, hazir oldugunu bildiren bir isarettir.
modemin uzerindeki DTR isigina bakin. Eger yanmiyorsa
sorun programinizda veya bilgisayarinizdadir.

Iyi calismalar

Bulent Erdemir
Analist Programci
Kocbank Bilgi Islem