Re: [LINUX:2553] fs error

Can Baysal (baysalc@boun.edu.tr)
Mon, 11 Aug 1997 21:22:53 +0300

Mustafa Buyukalpelli wrote:

> [...]
> end_request=I/O error dev03:04, sector=73904
>
> bende rescue disketiyle makineyi actim
> e2fsck -pcv /dev/hda4 yazdim(/dev/hda4 linux partition)
> Bana superblockun bozuk oldugunu soyledi
> bende e2fsck -b 8193 yazdim. Ama yukardaki hatalar tekrar edip
> Error reading Ignore error tipinden sorular sormaya basladi,
>
> Bir kac yerde taradim, ve bir kisinin ayni problemi e2fsck -b 8193 u
> bayagi bir defalarca yazarak ustesinden geldigini yaziyor. Ve isinizde
> sabir gosterin diye de nasihat veriyor. Bu problem icin daha az sabir
> ve zaman gerektiren bir cozumbilen var mi acaba yoksa ben bir su mu

Valla, su iyi olabilir. Ben bir palladium'u bu hatadan sonra hurdaya
cikartmak zorunda kaldim, isin kotusu Amerika'dan gelmisti, geri
gondermeye bile degmiyor, herhalde duvara falan asilacak artik.
Bazen sadece format hatasi oluyor, ve fsck mkfs falan diski
kurtarabiliyor, sadece bazen ama.

> Tesekkurler
>
> --
> Mustafa Buyukalpelli Mustafa.Buyukalpelli@ege.edu.tr
> Network.Yonetim.Grubu +90 232 3881080/280
> Ege Universitesi Bornova/Izmir

|  Can Baysal <baysalc@boun.edu.tr> |        System Manager       |
USER, n.:
        The word computer professionals use when they mean "idiot."