Re: [LINUX:2510] Virtual Host

Cihat Arikan (arikan@bornova.ege.edu.tr)
Tue, 5 Aug 1997 09:37:35 +0400 (EET DST)

On Mon, 4 Aug 1997, Nurhan KALFAYAN wrote:

Merhaba,
Oncelikle, Virtual Host tanimlamalarini nereden ve nasil yaptiniz?
Bunun icin (baska yolu da var mi bilmiyorum ama!) IP Masquarade ile
oncelikle eth'nizde farkli IP'leri farkli host'lar icin tanimlayip,
bunlari da apache'nizin httpd.conf file'indaki Virtual Host tanimlarina
benzer sekilde yapmaniz gerekiyor..
Sizin sorununuz, Ayni IP'e farkli isimler vermenizden kaynaklaniyor
(sanirim!).. Su an bizim sistemimizde de Virtual Host kullaniliyor ve size
bununla ilgili, kendi kullandigim islemleri aktarayim:

- Oncelikle Kernel'inizde IP Masquarading (yazimi yanlis olabilir!)
olmasi gerekiyor...
- Tanimlayacaginiz Virtual Host icin IP adresiniz x.y.z.t1 ise:
ifconfig eth0:0 x.y.z.t1
route add x.y.z.t1 eth0:0

(ve eger baska VH'ler varsa, eth0:1, :2,... olarak tanimlayin!)
(Eger bunlari surekli kullanacaksaniz /etc/rc.d/rc.local 'e de yazin!)

- Son olarak da apache'nin httpd.conf dosyasindaki Virtual host
tanimlarini, Hostname'leri kullanarak (.t1, .t2...'lere vereceginiz
isimler!) ayarlayin ve kill -HUP `/var/apache/logs/httpd.pid` yapin..
(Apache'yi yeniden baslatin!)

Eger herhangi bir hata yoksa, calismasi gerekir :)

> Merhaba.
> de bu farkli virtual host isimlerine ayri html baglamayi basaramadim.
> Hangi ismi yazsam web browseremda ayni sayfa cikiyor. Server root ve server
> path
> virtual host icin ayri IP vermeme gerek varmi. Zira ben su an bir
> faydasini
> gormedigim icin hepsini ayni IP e bagladim.
>
> Tesekurler
> Nurhan.

Cihat ARIKAN (E.U. Tekstil Muh. Sys. Adm.)
E-mail: arikan@bornova.ege.edu.tr
arikan@textile.ege.edu.tr [(+90)(232)3880110-2773]
arikan@textil.ege.edu.tr [(+90)(232)3884000-2773]
arikan@konsan.com.tr [(+90)(232)4636267]