Re: [LINUX:2506] Re: Slackware 3.3

Frank Kagan Gurkaynak (kgf@c3i9.epfl.ch)
Mon, 04 Aug 1997 9:08:53 METDST

> merhabalaar
>
> burda ki butun directoryleri cekmek bir haftadan fazla zaman aliyor .
> acaba linux ortaminda directoryeri komple getirmek gibi bir sansimiz
> varmi ????

ftp wget ve mirror paketleri ile sozkonusu islemi yapmak mumkun.

ftp ile eger server izin veriyorsa bir dizini tum icindekilerle beraber
"tar" layarak almak mumkun. Hatta sozkonusu dosyayi gonderirken
sikistirmakta mumkun ancak linux dagitimlari icerisinde yer alan
dosyalarin cogu zaten sikistirilmis durumda

get dizin.tar

konutu eger server izin veriyorsa "dizin"'in tum icerigi ile tarlanarak
gonderilmesini saglayacaktir.

mirror bu is icin temel olarak kullanilan yazilim, bir perl scripti'dir ve
istediginiz dizini hiyerarsiyi cekmenize yarar

wget ise gercekten her makinada bulunmasi gereken bir yazilim, ister http,
ister ftp her iki protokolde tek seyiyeli veya hiyerarsik kopyalama
yapabiliyor, agresif bir modu var bu modda dosyayi alana kadar ugrasmaya
devam ediyor, son derece sevimli bir arac..

Belki kisisel kullanimlar icin degil, ancak akademik ortamlar icin guncel
dagitimlarin TR icerisinde kopyalanmasi konusunu ayarlayabilecegimizi
dusunuyorum, Boylelikle universitelerin her zaman guncel dagitimlara sahip
olmasi ve optimum kaynak kullanimi saglanmis olur..

> Saygilarimla,
>
> Mennan OZTURK
> Karadeniz Technical University
> Physics 3
> email : mennan@sumela.ktu.edu.tr

Sevgi, saygi, Sun Ultra icin Ultra Penguin

KGF