Re: [LINUX:2484] Re: Red Hat 4.2

Mustafa Ahmet KARA (mkara@mobydick.cc.itu.edu.tr)
Fri, 25 Jul 1997 16:20:29 +0300 (EET DST)

On Fri, 25 Jul 1997, Frank Kagan Gurkaynak wrote:

Ilgilerinize tesekkurler;

> Date: Fri, 25 Jul 1997 12:06:17 +0300 (EET DST)
> From: Frank Kagan Gurkaynak <kgf@c3i9.epfl.ch>
> To: Multiple recipients of list <linux@Bilkent.EDU.TR>
> Subject: [LINUX:2484] Re: Red Hat 4.2

> erisememe olarak tanimladiginiz tam olarak nedir ?
> sadece smbmount ?
> yoksa genel IP erisimi mi ?
>
> Rasgele (yukarida belirttiginiz turden) erisim sorunlari genelde fiziksel
> kaynaklidir. Ama birden fazla network kullanilmasi durumunda routing ve
> sistem tanimlamalari nedeniyle de olabilir.

> KGF

Bahsettigim sorun aslinda tam olarak su sekilde idi;

Win95 ve Winnt ag komsularindan bu makinayi gorebiliyorlar.

Win95 kullanicisi kendi makinasini RedHat makinasindaki kullanicisi ile
actigi zaman RedHat makinasina erisebiliyor home katalogunu , public
katalogunu ve printeri gorebiliyor. Kendi kataloguna dosya kopyalamasi
veya dosya alma islemlerini rahatlikla yapabiliyor. RedHat makinasinin
bulundugu Domainde olmasida fark etmiyor.

Fakat benim Winnt lerde yasadigim sorun;

Ag komsularindan makinayi acmak istedigimde Connect as ve password
kisimlarina bile dogru giris yaptigim zaman Makinaya erisim hakkim yok
seklinde bir hata veriyor.

Yani sorun su: WinNt4.0 makinalarda RedHat makinama Samba
vasitasiyla bir turlu ulasamadim. Ama win95 makinalar sorunsuz baglaniyor.

Sorunun smb.conf dosyasindaki Domain Controller ayarlarindan
kaynaklandigini saniyorum. O kismin ayarlarini yaziyorum:

os level: 30

domain master: yes

domain controller: Escort

Not: Escort uzerinde Winnt 4.0 calisan bir makina ve primary domain
controller olarak kurulmustur.

Simdiden Tesekkurler