Re: [LINUX:2312] Re: ps -u > floating exc...

Baris Cenberci (Baris.Cenberci@raksnet.com.tr)
Tue, 13 May 1997 19:17:29 +0300

Akile Sahin wrote:

> On Tue, 13 May 1997, murat m okyar ee stnt wrote:
>
> ? Herseyi bastan mi install etmem lazim pasa pasa? (Bu son vurgulama yanlis
> ? anlasilmasin. B-) )
> ? Yoksa pkgtool ile bir seyleri ayiklasam mi?
> ? Yoksa yoksa bir Administration Migration Toolkit var mi? (Sun Solaris icin
> ? olduguna gore linux icin haydi haydi vardir (mi)?!)
> ?
> ? Kisacasi siz ne yaptiniz? Eski yerlesmis sisteminizi nasil yenilediniz?
> ?
> ? Murat

> [...]

Slackware 3.2 ile beraber gelen UPGARDE.TXT'de ne diyor bakalim ;)

The *correct* and best way to upgrade to a new distribution version is
back up everything you want saved and then reinstall from scratch.

RedHat, upgrade konusunda Slackware'den cok daha yetenekli ;)
Slackware'de upgrade'e izin yok. (Bildigimiz anlamda!) Bu nedenle, benim
onerim, (eger Slackware'i ilk defa kuruyorsaniz...)

/usr/local
/home (ya da benim sistemimde /usr/users ;) Bu sanirim biraz aliskanliga
bakiyor...)
directory'lerini ayri partition'lara atmak. Boylece re-install
sirasinda, bunlarin basina bir sey gelmez. Install'dan sonra da
re-nmount ederseniz, var olan dosyalarinizi back-uplama derdinden
kurtulursunuz...

Back-up konusunda da onerebilecegim sey

/etc
/root directory'lerini MUTLAKA back-up almaniz. (Sonradan cok pisman
olabilirsiniz.)

Slackware'i 3.2 upgrade ederken, shadow suit'i de install ederseniz,
yapmaniz gereken /etc/passwd ve /etc/group (Back-up'ini aldiniz degil
mi? :) ) dosyalarini da shadow'a uygun hale getirmeniz, ya da userlari
yeniden acmaniz (az userlarin bulundugu sistemlerde tarafimdan
recommended, ancak, UID ve GID'ler degisirse, /home directory'sindeki
dosyalarin ownerlarini elle degistirmeniz gerekebilir.)
gerekecektir...

Kolay gelsin.

--
B.C.