Re: [LINUX:2308] Re: Acaba linux olur mu

Can Bican (bican@knidos.cc.metu.edu.tr)
Tue, 13 May 1997 13:45:11 +0200 (EETDST)

On Tue, 13 May 1997, Devrim wrote:

> Selam,
> Yeni baslayanlar icin install kolayligi olmasi iyi bir sey.
> Ama olay install degil ki !
>
> Hic kimsenin buralarda linux ustunde proje gelistirilmesi ile
> ilgili bir cavap verdigini sanmiyorum.
Proje gelistirmekten kasit olarak bir yere bir sistem kurulmasi
dusunuldu sanirim diger arkadaslarca. Ama siz de tam olarak projenin ne
oldugundan bahsetmediniz ki... Yazilim gelistirecekseniz, zaten linux'un
diger unix sistemlerden belli bir farki yok gibi bir sey. Bunun disinda, bir
problemi olabilir: GPL. Yani siz yaziliminizi gcc ile yazip satarsiniz,
gcc'nin bir bug i sizin uygulamanizi olumsuz yonde etkilerse gcc'yi
yazanlardan tazminat alamazsiniz. Ayni sey diskiniz ucarsa da gecerli. O
zaman tek yardim alabileceginiz insanlar, sadece www ve ftp icin linux
kurup(!?) bu tur listelere uye olmus insanlar olacaktir. Unutmayin, her
insanin, oyle ya da boyle bir fonksiyonu vardir... 8-|

> Korktugum sey ise linux insanlarinin sadece install etme ve web
den > download edilen programlari calistirmaktan oteye gitmemis olmasi.

Can Bican
ODTU BIDB
Middle East Technical University
Computer Center