Re: [LINUX:2298] bi soru ?

Kutsal BerberoGlu (kutsal@ug.bcc.Bilkent.EDU.TR)
Sat, 10 May 1997 02:56:16 +0300 (EET DST)

On Fri, 9 May 1997, Murathan BostancI wrote:

> EXT2-fs warning (device 03:04): ext2_free_blocks: bit already cleared for
> block 9861
[Deleted.]

> ICMP redirect from 194.27.24.126
[Deleted.]

> sekinde mesajlar aliyorum.

Birinci mesajda Linux'In diyo ki.. Makina crash olmuS, yada filesystem'da
bi hata oluSmuS, onun iCin de fsck yapman gerek.. Ama sen bunu reboot'tan
Once yapmISsIn.. OnniCin hatalI block'larI zaten fsck temizlemiS.. Umount
ederken Linux amca diyo ki, "Bu block zaten check edilmiS kardeSim, boSuna
uGraStIrdIn beni.. Ama yine de sen bil.. Noolur noolmaz.."

Ikincisinde de, kernel compile ederken "Disable source routing" gibi bi
option vardI, onu kapatmadIGIn iCin, baGlandIGIn makina senin makinana
diyo ki "Bak canIsI, bana ulaSabilmek iCin bu route'u kullanIrsan daha
rahat edersin.. Al bak bu yol daha iyidir, daha kullanISlIdIr.. Ordan gel
bana".. Senin makina da noolur noolmaz diye bunlarI logluyo..

Olay bundan yada buna benzer biSeyden ibaret..

Afiyet, Seker olsun...

-Kutsal