Re: [LINUX:2075] listserv

Yavuz Darendelioglu (bioyavuz@rorqual.cc.metu.edu.tr)
Sat, 1 Feb 1997 10:54:50 +0300 (MEST)

Merhabalar,
Sayin Kurtulmus, oncelikle listproc'a ait process gorunmuyor olmasini
cozmeniz gerekiyor. Bu da cogunlukla listproc'un eksik/fazla/yanlis
parametre ile calistirilmasindan kaynaklaniyor. Bunun nedenini bulmaniz
cok kolay. Listproc'un bulundugu dizine gidin ve orada ls -a ile
gorebileceginiz bir takim dosyalar var. Onlar listproc hatalarini ve
islemlerini ozetleyen raporlardir. teker, teker onlari gozden geciriniz.
Buyuk olasilikla, hatanin ne oldugunu o dosyalardan bulabileceksiniz.

Bulmaniz olasi hatalari su sekilde listeleyebilirim:
1. config dosyasinda bir hata vardir: Liste tanimlari vb.
2. owners dosyasinda actiginiz bir listenin owner'i tanimlanmamistir.
3. config dosyasinda "serverd" konutuna verdiginiz parametreleri gozden
gecirin gercekten gerekmeyenleri iptal ederek tekrar deneyin.

Bu sorunlari cozdukten sonra kurdugunuz her liste icin de /etc/aliases
dosyasinda bir alias tanimlamaniz gerekiyor.

Hala, calistiramazsaniz pazartesi gunu yeniden yardimci olmaya calisirim..

Kolay gelsin,

Yavuz Darendelioglu
Biyoloji Bolumu
ODTU / Ankara