Re: [LINUX:1974] Shadow password. (fwd)

Cihat ARIKAN (arikan@bornova.ege.edu.tr)
Wed, 18 Dec 1996 08:38:55 +0300 (EET)

[Onceki gonderdigimde Mail bos gitmis.. Tekrar yolluyorum...]

On Tue, 17 Dec 1996, Savas Irez wrote:

> Merhaba...
> Makinalardan birine shadow kurdum.
> Ancak ftp'de sorun oluyor...
> yani ftp ile kendi account'uma girmek istedigimde sifreyi goremiyor...

Bu sorunu asmak icin Wu-ftpd'nin shadow support'u olan yeni bir
versiyonunu (bende 2.4.2-beta10.2 var su an ama yenisi cikmis olabilir)
alip compile etmeniz gerekiyor.. Ayrica ayni sorunu Pop3 ve 'su' ile de
yasiyor olmaniz lazim.. Onlar da default olarak shadow pwd.i
desteklemiyorlar cunku.. Bunlari da alip yeniden derlemeniz gerekiyor..
Sunsite'da bir dir'da shadow'un full package'si vardi.. (icinde tum
shadow'la birlikte degismesi gereken modullerin oldugu bir set)..
(orada yoksa, textile.ege.edu.tr'da /pub'a koydum, oradan alabilirsiniz)..
Yalniz shadow'un duzgun calisan bir adduser programini daha goremedim..
Denedigim tum versiyonlarda passwd/adduser programlarinda mutlaka bir
sorun cikardi.. O yuzden en son versiyonu kacsa onu alip denemenizi
oneririm.. (Ben 960810'dan sonrasini denemedim..)
Iyi calismalar..

> bu sorunu asmanin bir yolu var mi ?
> tesekkurler.
> Savas Irez.