[LINUX:1942] Re: Serial Communication (fwd)

Emir UNER (bbm753@eti.cc.hun.edu.tr)
Fri, 22 Nov 1996 11:49:35 +0300 (EET)

Sistem iyeni aldim:

Intel Triton Chipset
Intel Pentium-100
16MB RAM
.
..

---------- Forwarded message ----------
Date: Fri, 22 Nov 1996 06:54:36 +0300
From: Hakan KARAKAS <karakas@amanos.eee.metu.edu.tr>
To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
Subject: [LINUX:1942] Re: Serial Communication (fwd)

On Thu, 21 Nov 1996, Emir UNER wrote:

> Yalniz soyle bir durum var.
>

> Ben BIOS'tan COM2'yi disable edince linux COM2'yi gormuyor.
>
> Acilirken tty00 (irq ........
> tty01 (irq ........
>
> yaziyor
> BIOS'tan COM2: disabled yapilinca yalniz birinci satiri yaziyor sonra
> devam ediyor..

Linux'u kullandigin platform hakkinda biraz bilgi veririmisin. DEdigin
biraz ilginc. Eski boardlarda seri portu disable etmek icin uzerindeki
jumper lari degistirmen gerekirdi, Boyle bir durumda Linuz o hardware
probe edemeyecegi icin o portu goremez. Ancak Yeni boradlarda seri
interface bourdun ustune tasindigi icin bu isi Bios danda yapabiliyorsun.
Tabi bu durumda setingler soft oluyor yani bios dos a o servisi vermiyor.
Bu son durumda linux bios a bakmadigi icin o setinglerden etkilenmiyor.
ama ilk durumdaki gibi hardware setinglerden etkilenmemsi mumkundegil
tabiki ...

Iyi calismalar.

Hakan Karakas
karakas@amanos.eee.metu.edu.tr