Re: [LINUX:1897] sorular

Kutsal Berberoglu (kutsal@ug.bcc.Bilkent.EDU.TR)
Mon, 4 Nov 1996 13:43:39 +0300 (EET)

On Mon, 4 Nov 1996, TUGBA TASKAYA wrote:

> Selam
> Bir kac tane sorum olacak.
> 1) Linuxde printerimi ve cdromumu nasil tanitabilirim? (Printer Canon
> BJ-230 bubblejet ve cdromum Goldstar 8x cdrom drive)Ve tanittiktan sonra
> mesela cdromdaki (veya disket surucusundeki)bilgileri nasil
> okutabilirim,islem yapabilirim?

cdrom ve lineprinter support'u normalde distribution ile gelen kernel'da
vardir.. eger yeniden kernel compile etti iseniz, ATAPI CDROM support'u ve
LinePrinter support'u eklemeniz gerek..
Canon BubbleJet icin ozel bir driver oldugunu sanmiyorum linux icin.. Ama
eger ghostview gibi birsey icin ise, Altavista'dan arama yapabilirsiniz..
Ya da, (bunu bir arkadasim SunOS'te yapmisti) printcap dosyasini
kurcalayip ordaki renkli printer tanimlarindan birini BubbleJet tanimi
gibi gosterebilirsiniz.. :)

> 2) Linuxde bazi komutlar yuklu degil. Yuklu olmayan komutlar nasil
> yuklenir? (mesela unlink ... yazdigimda bash: unlink: command not found
> diye beni uyariyor.Ilk yuklenirken herseyi yukletmistim. Bu komutun
> oldugu herhangi bir unixten ya da linuxden kopyalama yoluyla bunu
> duzeltebilir miyim?)

unlink zaten linux'ta yok :) source'unu bulursaniz linux'ta compile edince
calisir :)

> 3) pr--r--r-- 1 root root 0 Oct 27 14:04 maps|
> Buradaki p'nin anlami nedir??

p FIFO anlamIna geliyor..

> 4) drwxrwxrwt 3 root root 1024 Oct 27 14:51 tmp/
> Sondaki t nin anlami nedir??

t Swap Device demek...

> 5) Backup nasil alinir? (linuxde boyle bir komut goremedim?)
> Sorularim icin gosterdiginiz sabira simdiden tesekkurler :))

Backup device'iniz varsa, Tape Drive yani, kernel compile ederken tape
drive'iniza gore FTAPE yada QIC support'unu eklemelisiniz.. Sonra, sunsite
yada onun mirrorlarindan birinden ftape-VERS.tar.gz'yi cekin.. (VERS
mumkunse on yuksek rakamli olani olsun).. Onu install ettikten sonra, mt
komutunu kullanarak tape formatlayabilir, tar cf /dev/ftape <blah> gibi
tape'e yazabilirsiniz.. Eger compression isterseniz tar czf kullanin :)

Eger diskete backup yapmak istiyosaniz, tar cfM /dev/fd0 <blah>
kullanmalisiniz..

Afiyet olsun

Kutsal