Re: [LINUX:1838] Re: Xwindowsconfig

F Kagan Guerkaynak (admin@ehb.itu.edu.tr)
Tue, 22 Oct 1996 16:54:15 +0300 (EET DST)

Bize e-mailler guclukle ulasiyor, dolayisi ile tekrar ediyorsam ozur.

Sorun belki kurulum ile ilgili olabilir. Eskiden belki xwindows
konfigurasyonu nispeten problemli idi ama yakin zamanda pek sorun
ciktigini hatirlamiyorum.

X serisi disketleri install ederken ilk olarak hangi X windows Server'ini
istediginizi sorar. Burada cok secenek var, onemli olan kendi grafik
kartinizla uyumlu bir server secmek. Bugunlerde iyi performans
veren ve TR piyasasinda sik bulunan iki chipset var (benim bildigim)

-S3 Trio 32-64 S3 icin Xserver ister
-Cirrus Logic 543x SVGA icin Xserver ister

install ederken X isimli dosyayi bu server'a link eder. Herseyden once
grafik kartinizla uyumlu calisabilen Xserver yaziliminin mevcut
oldugundan emin olun. Burada birden fazla server secmenin cok anlami yok,
ayrica install script en son secilen server'a link koyuyor..

xinit -probeonly deneyebilirsiniz (lutfen man page'ine bakin) ancak
kartiniz hakkinda bazi onbilgileriniz olursa kolaylikla konfigurasyon
yapabilirsiniz.

> ayrica bu soruya ek olarak genius mouse umu xwin tanimiyor

Console'da taniyip X altinda mi tanimiyor, yanlis port vermis olabilirmisiniz
COM1 --> ttyS0
COM2 --> ttyS1
/dev/mouse linkiniz (varsa) dogru mu ?

/etc/XF86Config

icinde belirttiginiz mouse hangisi, Driver hangisi (mousesystems/Microsoft)

> naapabilirim? ve network install edene kadar yani telnet ftp ve benzeri
> seyler ,bendede error veriyordu bende ki how to larda bu tip seyler yok

www.metu.edu.tr/ldp

Linux documentation Project'in resmi mirror'i dir. Orada cok cesitli dokumanlar
bulmak mumkun. Yine olmadi comp.os.linux tartisma gruplari var orayi
inceleyebilirsiniz.

Aslidan problemlerinizi daha teknik olarak aciklarsaniz, listedeki arkadaslar
daha fazla yardimci olabilirler.

Ornek olarak: Universitede NE2000 ethernet
karti ile network'e bagli bilgisayarimda (slackware 3.0) linux altinda
network ile iletisim saglayamadim.

- n serisi disketleri install etmemis olabilirsiniz
ls -l /var/adm/packages/tcpip ; ne sonuc veriyor
- Kartinizi tanitamamis olabilirsiniz
ifconfig eth0 ; ne sonuc veriyor
- Kernel icerisinde network veya kullandiginiz ethernet karti
destegi yoktur
cat /usr/src/linux/.config ; icine goz atin
- netconfig yapmamisinizdir veya hatalidir
ifconfig eth0 ? parametreleri ne diyor ?
- network uzerinde makinanizdan kaynaklanmayan bir hata vardir
sistem sorumlunuza basvurun

> nasil bulabilirim tavsiye edebileceginiz kitap varmi ? hatta ders bile

Linux hakkinda net uzerinde harika kaynaklar var. Kesinlikle
onerebilecegim sevimli bir kitap ise

Running Linux, Matt Welsh ve Lar Kaufmann , O'Reilly & Associates
Kasim 1995

> alabilirim...

Sevgiler

F. Kagan