Re: [LINUX:1820] Xwindowsconfig

Burak DAYIOGLU (bbm759@eti.cc.hun.edu.tr)
Wed, 16 Oct 1996 09:48:37 +0300 (EET)

On Wed, 16 Oct 1996, Eren Gonen wrote:
> Merhaba,
> Ben kendi evimde liinux kurdum , ama xwindows'i calistiramadim.
> Elimdeki linux 2.0.0 . Xwindows icin xf86config file'ini ayarlamaya
> ugrastim ama beceremedim.startx komutu verince xserver not found
> falan diyor.File'i biraz degistirince xwindows calisti ama

Merhaba,
X sunucularinin birisinin X'e sembolik bag ile (sym link) baglanmasi
gerekiyor.
Anladigim kadari ile xf86config programi ile degil de, el ile ayar yapmayi
deniyorsunuz...

xf86config programini calistirinca (elinizde olduguna eminim, X11R6 ile
beraber dagitiliyor) bir yerlerde grafik kartiniz icin surucu icin "Do you
want me to set symbolic link ... " gibi bir soru geliyor. Evet dersen
sanirim sorunun kalmiycak... ;) (Nasil anlatamadim ama...) ;^)

> bu seferde ekran defalarca zoomlanmis gibi , birsey gorunmuyor.
> Abartmiyorum ekranda 4 tane parmak kadar mouse pointer'i var!!
> Bilgisayarimin hardware'ini detect edip config file'ini ona gore
> kendi ayarlayan bir program var mi acaba?

Daha sonra, Ctrl+Alt+(+) ile ekran cozunurlugunu arttirabilirsiniz...
(Calisma zamaninda...) Eger ekran cozunurlugunu baslarken arttirmak
isterseniz, config dosyasinda monitor icin yazili olan cozunurluklerin
sirasini degistirebilirsiniz...

Mesela: "640x480" "800x600" "1024x768" gibi bir satiri;
"1024x768" "800x600" "640x480" yaparak tercih sirasini
degisebilirsiniz...

Selamlar,
Burak

Burak DAYIOGLU, HACETTEPE UNIVERSITY DEPT. OF COMPUTER SCIENCE & ENGINEERING
http://www.hun.edu.tr/~bbm759 e-mail: bbm759@hun.edu.tr