Re: [LINUX:1792] Re: Linux,

Baris Cenberci (Baris.Cenberci@raksnet.com.tr)
Wed, 09 Oct 1996 12:45:38 +0300

Mehmet Erden wrote:

> [...]
[silindi]

> Arkadasin izahina diyecek yok, yalniz ilave etmek isterimki Linux
> (Genellikle CD Distributions) Slackware versiyonlari X Windows
> versiyonlari gibi degisiyor, en sonuncusu yanilmiyorsam 3.1.2 ve
> distribution kernel 2.0.0'i ihtiva ediyor, stabilite olarak en emin
> olunacak bence de bu. ftp://sunsite.unc.edu 'den alabilirsiniz.

Daha once de belirttigim gibi Linus Torvalds kernel'in README'sinde
2.0.x icin stable diyor. Zaten ikinci level numara eger cift ise stable
bir kernel, tek ise denemee (ya da gelistirme) kernelleri olarak gecer.

2.0.0'da da sorunlar olabildigini duymustum. 2.0.0'dan once birkac tane
1.99.x (pre-2.0) kerneli cikti 2.0.0'in iyice olgunlastigina karar
verince L.Torvalds 2.0.0'i cikarip tatile cikti. DOlayisiyla bir ay
kadar hic kernel distribution'u cikmadi. Doner donmez de 2.0.0'i
deneyenlerden gelen tepkiler ve patch'leri kullanarak 2.0.1'i cikardi.
2.0.0'da o kadar sorunsuz degil. Ama yine de oldukca stable bir kernel.

Sunu belirtmek isterim ki, (Bu lafim sakin yanlis analsilmasin, laf
yaristiriyor falan degilim...) Linux Slackware demek degil. Ben henuz
Slackware 3.1.0 (Slackware 96) cikmadan 2.0.0 kernelini kullanacak
sekilde makinami upgrade etmis, gcc 2.7.2 kurmustum. Slackware 1.2.3'u
barindiran bir makinada bile gerekli degisiklikler elle yapiliabilinir.
Yine ister RedHat, ister Slackware ister Caldera ya da baska bir
distribution kullanin, onemli olan sizin o anda kullandiginiz kernelin
yeterince stable olup olmadigi ve de sizin ihtiyaclarinizi ne kadar
karsiladigidir. Ben mesela, 2.0.x serisine, moduled kernel ozelliklerini
ve kerneld ozelliklerini iyice stable hale getirdikleri icin gectim.

Bir baska uyari da sunsite ile ilgili. Sunsite'daki arsivde su anda v2.1
directory'si bos gozukuyor. En son kernel de 2.0.20 goxukuyor. (En
azindan pazartesi gunu oyleydi.) Bu da benim sunsite'a olan guvenimi
sarsti. Ozellikle bir kernel takipcisiyseniz, ftp://ftp.funet.fi yi
tercih etmenizi oneririrm

Iyi calismalar

B.C.
=={:{)*