Re: [LINUX:1735] Linux & printer

Kemal GUVEN (kemal@eti.cc.hun.edu.tr)
Sun, 15 Sep 1996 23:14:01 +0400 (EET DST)

On Sun, 15 Sep 1996, Ibrahim Akyildiz wrote:

> Selam, Linuxta printer configurationu icin yardim edebileceklere
> simdiden tesekkur ederim.Anladigim kadariyla ya linuxta bazi filelar zaten
> yok (or; cancel, lpstat), ya da ben linuxu eksik kurdum.Printerim hp

cancel, lpstat gibi komutlar "System V style printing" de kullanilan
komutlardir. Linux "BSD style printing" kullanir. cancel yerine lprm,
lpstat yerine lpq kullanilabilir. Linux'u kurarken FAQ ve howto'lari da
eklediyseniz, /usr/doc/faq/howto klavuzunda Printing-HOWTO.gz gibi bir
kutuk vardir. Eklemediyseniz, bir Linux "mirror" inda bu kutugu
bulabilirsiniz. Bu kutukteki, yeni "printcap entry" ekleme, filtre kurma
benzeri bilgiler isinize yarayabilir.

> paintjet, printcap dosyasinda bir paintjet tanimi yok.Tesekkurler-Ibrahim

Yaziciniza ait ozellikleri kullanabilmek icin magicfilter kurmanizi
tavsiye ederim. 1.1b surumunun bir kopyasi
ftp://ftp.cs.hun.edu.tr/pub/linux klavuzunda var. Kurulmasi oldukca
kolaydir ve cok ise yarar. Ornegin, yazicinizda Postscript destegi yoksa,
ghostscript (eger linux'ta kurulmussa) yardimiyla, Postscript
dokumanlarinizin ciktilarini otomatik olarak, "lpr dok.ps" gibi bir
komutla alabilirsiniz.

Saygilar,

Kemal.

Kemal Guven, Researh Assistant Tel : (90) (312) 235 25 53
BS & MS Hacettepe University (90) (312) 435 52 84
Computer Science & Engineering Fax : (90) (312) 235 25 56
Beytepe/Ankara/TURKIYE e-mail : kemal@hun.edu.tr