Re: [LINUX:1713] LILO loading linux........ (fwd)

Baris Cenberci (Baris.Cenberci@raksnet.com.tr)
Tue, 10 Sep 1996 08:50:42 +0300

Duzgun GUL wrote:

> selamlar..
> bizim elimizde kurulu bir linux sistemi(1.3.98) var. Dun ugrasirken makine
> takildi ve yeniden reboot yaptik fakat bu sefer acilista subject kismindaki
> bolume kadar geliyor ve orada takilip kaliyor...
> Yeni bir boot disketiyle acmayi denedik .. fakat boot disketinin
> linux versiyonu(1.3.18)oldugu icin kabul etmiyor.. bizden once VFS:insert
> ramdisk to floopy and press ENTER istiyor sonrasinda ise RAMDISK: gzip
> header not found . diye bir mesaj geciyor ardindanda -- Kernel
> Panic :VFS:unable to mount root fs on .... --- diyor..
> [...]

Sorun versiyon degil. Anladigim kadariyla slackware kullaniyorsunuz ve
slackware 3.0'dan sonra root disklerin imagelerinigzip ile sIkIstIrIlmis
olarak istiyor.

Yapmaniz gereken asil sey ise, boot disketiyle acin. (Bu boot disketi
install sirasinda kullandiginiz boot disketlerinden birisi olabilecegi
gibi hazirladiginiz baska bir boot disketi de olabilir. Eger o makina
icin ozel bir boot disketi hazirlamissaniz, (Ozelden kastim, root
partition'un hangisi oldugunu bilen ve onu mount etmeyi beceren bir boot
disketi...) sorun yok. Ama anladigim kadariyla install sirasinda
kullandiginiz boot disketiyle acmaya calisiyorsunuz. Burda yapacaginiz
sey boot disketini takip makinayi actiktan sonra karsiniza

LILO: promptu gelince

mount root=/dev/{root partition'unuzun adi (hda1, hda2 ,sda1 etc...)}

yazip enter'a basmak olacak. Boylece sistemi floppy'deki kernelle acmayi
basarma sansiniz var. Sisitemi acmayi basaririsaniz lilo'yu bir daha
calistirmayi deneyin.

Butun bunlardan once dos disketiyle sistemi acip "fdisk /mbr" komutuyla
master boot record'u temizlemek fasydali olabilir.

LILO'nun ozellikle ilk versiyonlari pek guvenilir degildir. Ayrica
sisteminizi DOS/Linux beraber kullaniyorsaniz MBR'u bozan bir virus de
bulasma ihtimali her zaman vardir. O yuzden sistemi actiktan sonra, bir
boot floppy hazirlayin. Bunu bu gibi durumlarda kullanma sansiniz olur.
En basit olarak bunu slackware'in setup utility'sinin configure
menusunden yapabilirsiniz. Boylece bu gibi durumlarda sistemi acmanizi
saglayan bir boot disketiniz olur.

Baska sorunlar cikarsa lutfen beni haberdar edin.

B.C.

=={: )

e-mail: Baris.Cenberci@raksnet.com.tr