Re: r* komutlari

Yavuz Selim Komur (yavuz@akdeniz.edu.tr)
Tue, 13 Aug 1996 20:55:46 +0300 (EET DST)

On Tue, 13 Aug 1996, Atakan Gurkan wrote:

> Selamlar,

> Valla bu hasan'in isine yariyor bilmem ama ben bir host.conf dosyasinin
> nasil yazilabilecegini ogrenmek isterim. Ayni sekilde resolv.conf'un da.
> Benim linux'um hostname resolve ederken sacmaliyor.
>
> Makina the_loner.physics.metu.edu.tr
>
> host.conf:
> order hosts,bind
^^^
bu virgul sorun cikarta bilir.....
order bind nis hosts
> multi on
>
> resolv.conf:
> domain physics.metu.edu.tr
> nameserver 144.122.130.1
> nameserver 144.122.130.9
> nameserver 144.122.199.20
Bu kadar fazla server'a ihtiyac duyuyormusunuz..??

named-... nin icinde bir yerlerde resolv.conf icine bir satir daha
ekleyin diyor...
search abc.com.tr com.tr cc.metu.edu.tr metu.edu.tr bcc.bilkent.edu.tr ............ >
artik sizin insafiniza kalmis.... Butun hostlari ilk defasinda bulur cift
isimlilerde once yazdigini bulur.......

> bu makina ornegin ping newton deyince newton.physics.metu.edu.tr'i
> goruyor. ama ping newton.physics, ping knidos.cc ping nsg2.ege benzeri
> cabalar sonucsuz kaliyor. Hemen belirteyim bu komutlar newton'da (ki
> kendisi bir ULTRIX) calisiyor. Bu makinanin resolv.conf dosyasi cok
> farkli degil. host.conf dosyasi ise /etc/ altinda yok.
>
> man page lere baktim ama bulamadim.
>
> Fikri olan?

> sevgi, saygi, gunes batti :-)
> Atikin