Re: r* komutlari

Ozerk Alpay (ozerk@ankara.edu.tr)
Mon, 12 Aug 1996 13:44:07 +0300 (MEST)

On Mon, 12 Aug 1996, AKIRMAK HASAN BASRI wrote:

> Linux'taki rsh, rcp, rlogin komutlari ile ilgili birsey dikkatimi
> cekti. Craig Hunt'in TCP/IP Network Adminstration kitabinda bu komutlarin
> authentication'u
> /etc/hosts.equiv
> ~/.rhosts
> dosyalariyla yaptigi yaziyor (root haric). Ancak linux'ta boyle olmuyor.
> Linux'ta hosts.equiv dosyasini nasil edit ederseniz edin aletin "rlogin"
> icin password sormasini, rcp, rsh icin "permission denied" demesini
> engelleyemiyorsunuz. Ancak r* komutunu kullanmak istediginiz host'u
> [...]
host a.edu.tr dan host b.edu.tr deki accountuna rlogin yapabilmen icin
host b.edu.tr daki accountunun home-directory sine .rhosts diye bir dosya
acip icine:
a.edu.tr username (host a.edu.tr daki username'in herneyse)
yazman lazim.
daha sonra :
a% rlogin b.edu.tr -l username (b.edu.tr daki username)
veya her ikisinde username ayni ise
a% rlogin b.edu.tr
yazmalisin. ve normal olarak, dns kayirlarinda bir hata yoksa password
yazmana gerek kalmadan kendini b de bulurusun.
Saygilar.
PS - a% 'ler a.edu.tr makinasinin hayali prompt'lari, yazma sakin =)
-ne olur ne olmaz-

Ozerk Alpay
On the Net : ozerk@ankara.edu.tr Off the Net : Abidin Daver 23/1
ozerk@politics.ankara.edu.tr Cankaya 06550
http://www.ankara.edu.tr/ozerk Ankara - TURKEY
A.U. Siyasal Bilgiler Fakultesi - Uluslararasi Iliskiler Bolumu
A.U. Faculty of Political Sciences - Department of International Relations
TEL (HOME): 90(312)4380690 TEL (WORK): 90(312)2237710-130