Re: linux-system

Baris Cenberci (cenberci@nsg2.ege.edu.tr)
Mon, 10 Jun 1996 11:46:51 +0300 (EET DST)

On Mon, 10 Jun 1996, Ali Hakan Vuran wrote:

> 4 RAM ve X.
> 486 SX 25 (diger ozellikler ayni. math islemci yok) bir makina ile 1.3.100
> kerneli 4 saat gibi bir surede derlenebiliyor. sizin verdiginiz sure biraz
> uzun degil mi?

Bence de uzun ama bu kernel'e neleri koydugunuz, hangi opsiyonlari modul
olarak, hangilerini kernelin icine koydugunuza da bakiyor sanirim. Ben,
derledigim kerneli tek bir makina icin degil de okuldaki makinam icin de
kullandigim icin, modul kullanimina gitmiyorum. (Okuldaki makinam bir
DX4-100, 16 MB RAM'i olan bir alet. Ancak tek bir sorunu var, fan'i
olmadigi icin sicaktan CPU kafayi yiyiyor ve uzun derlemeleri (Ozellikle
kernel) yapamiyor.) Ben de olabildigince tasinabilir/uyumlu bir kernel
yapiyorum.

Ikinci fark da disk erisim hizi olabilir. Sonucta, derleme sirasinda
inanilmaz derecede fazla (4 MB RAM kernel derlemek icin oldukca yetersiz)
swap space'e ulasim oluyor. Dolayisiyladisk erisim hizi birkac bininci(!)
swap'e yazmadan sonra farkedilebilir hale geliyor ;)

Yine de 4 Saat bana oldukca kisa geldi. (Makinanizin 4 MB olduguna emin
misiniz ;) ) Benim comp.os.linux.misc'de duydugum 4MB RAM'li bir DX-25
icin son kernelleri derleme suresi 38 saat idi.

Iyi calismalar.
B.C.
:{)*

e-mail: cenberci@nsg2.ege.edu.tr