Re: partition

Baris Cenberci (cenberci@nsg2.ege.edu.tr)
Sun, 9 Jun 1996 16:38:45 +0300 (EET DST)

On Wed, 5 Jun 1996, Atakan Gurkan wrote:

> meraba,
> bu yanit onerildi mi hatirlamiyorum ama bir yaziyim dedim. eger linux u
> ilk defa kullanacaksaniz partition isi ile falan hic ugrasmayin. UMSDOS
> diye bir olay var. slackware destekliyor. Ayri bir root diski var. Howto
> su da var. Swap isini de swapfile ile yapin. Bildigim kadari ile cook
> sorunu yok.

Bence partition isine girilmeli (Hatta Linux icin tek partition degil,
birden cok partition ayarlamasi yapilmali.) Bir sekilde bu ise
baslaniliyorsa bu isi ogrenmekte sayisiz fayda var. (Tecrubeyle
sabittir.)

UMSDOS accesi yavaslatacaktir. Sonucta fiziksel seviyede farkli,
mantiksal seviyede farkli bir yapilanma var ve bu seviyeler arasinda
gecis zaman kaybi yaratabilir. (Kimseye CPU time'imizi bosuna
harcatmayalim degil mi? ;) ) Swap'i baska bir dosya olarak tutmak da
zaman kaybina neden olacaktir. (Benzer nedenlerden oturu) (Tecrubeyle
sabittir)

> bilmedigim kadariyla da:
> 1) sistem ext2 kullanan bir sistemden daha kotu calisabilir.

Kesinlikle.

> 2) Win95'e 96 patch i koyarken ne olur tahmin edemiyorum. dikkatli olmak
> gerek.
>
> ufak bir not: LILO degil Loadlin kullanin ve README yi dikkatli okuyun.
> root filesystem rw mount edilmeli (ext2 aksine).

Loadlin cogu zaman sorunu daha az olan bir program. UMSDOS'ta Loadlin
daha basarili. Hatta normal kurulmus sistemlerde bile LILO'nun arada
sirada cikardigi sorunlari cikarmiyor. (Bir DOS boot sector virusu
LILO'nun canina okuyabilir dikkatli olun)

> kolay gele...
>
> sevgi, saygi, sinav ertelendi :-) ...
>
> At\i k\i n G\"urk\i n

B.C.