Re: partition

Baris Cenberci (cenberci@nsg2.ege.edu.tr)
Sun, 9 Jun 1996 16:27:13 +0300 (EET DST)

On Wed, 5 Jun 1996, Bedri wrote:

>=20
>=20
> On Tue, 4 Jun 1996, Mehmet Can Ertogan wrote:
>=20
> Loadlin diye bir program vardir.Bu program dos altindan linux=20
> calistirmanizi saglar ve ctrl-alt-del ile de tekrar dos'adonebilirsiniz=
=20
> ancak bu programin ayri bir linux partitioni gerktirip gerektirmedigini d=
e=20
> bilemiyorum.

ctrl-alt-del ile DOS'a donmek????? Linux'ta ctrl-alt-del tuslari=20
'ctrlaltdel' komutuyla iki sekilde konfigure edilebilinir. Eger komutu=20
'ctrlaltdel hard' seklinde konfigure ederseniz, ctrl-alt-del tuslarina=20
basildi=F0inda alet sanki reset tusuna basilmis sekilde hard reset atacakti=
r.=20
'ctrlaltdel soft' ise ctrl-alt-del tuslarina basildiginda root=20
tarafindan 'reboot' komutu verilmis gibi davranip init 0'a gecip sistemi=20
proper shutdown etmeye calisacaktir. Ikinci icin bir sorun yok (cogu=20
zaman) ancak eger yanlislikla hard konfigure edilmisse o zaman file=20
sistemlerinize elveda deme olasiliginiz var (Gercekten DOS'a kesin donus=20
olur) Bir UN*X sistemi kapatmanin en iyi ve emin yolu 'shutdown'=20
komutudur. (Bazen ben usenip reboot ya da halt komutlarini kullandigimda=20
file sistemleri proper umount etmedigi oluyor.)

Iyi calismalar.

B.C.
:{)*

e-mail: cenberci@nsg2.ege.edu.tr