Re: partition

Baris Cenberci (cenberci@nsg2.ege.edu.tr)
Sun, 9 Jun 1996 16:14:18 +0300 (EET DST)

On Tue, 4 Jun 1996, bilgin sonmez wrote:

> On Tue, 4 Jun 1996, Mehmet Can Ertogan wrote:
>=20
> fdisk ile islem partition bazinda yapilir, bir partiton'u silerseniz=20
> icindeki TUM bilgiler gider. partition'u silmeden resize etmek icin=20
> utility'ler var ama ben hic kullanmadim. denerseniz mutlaka once backup=
=20
> alin, sonra herseyi kaybedebilirsiniz.=20
> bu 32k'lik kisimlar DOS'un cluster dedigi bir defada dosyalara=20
> atanabilecek minimum kapasitedir. 32K'lik cluster ile calisiyorsaniz,=20
> [...]
^^^^^^
Pek dogru degil. Isin acikcasi dusuk block size ile yuksek block size'in=20
kullanilacagi yerler ayridir. Eger buyuk dosyalarin tutuldugu bir yere=20
(/usr/bin gibi mesela) dusuk block size (mesela 1024) atayacak olursaniz,=
=20
diske erisiminiz yavaslayacaktir. Bezeri bir bicimde /var/spool/mails'in=20
bulundugu file sisteme 4096 block size atarsaniz, gelen tek bir mail bile=
=20
4 KB'lik alani kaplayacaktir. Bu yuzden optimum kullanma mantigi, kucuk=20
file'larin bulunacagi file sistemlerinin kucuk block size ile buyuklerin=20
bulunacagi file sistemleri buyuk block size'lar ile ayri partitionlar=20
halinde formatlamayi gerektirir. Ancak single user bir sistemde (server=20
olmayacak daha cok ev amacli) 2048 seklinde ortalama bir block size fikri=
=20
hic fena de=F0ildir.

Iyi calismalar.

B.C.