Re: linux'dan print

OMER (omerb@ankara.datasel.com.tr)
Wed, 5 Jun 1996 10:06:50 +0200 (EET)

On Wed, 5 Jun 1996, Erdal Oguzhan wrote:

> Merhaba,
>
> Bir Linux makinasindan, ayni LAN uzerindeki bir WFW makinasina bagli bir
> yazicidan yada direk LAN'a bagli bir yazicidan dokum almak mumkun mu?
> Nasil?
evet... remote printer tanimi yaparak.
yani linux'da printer'in oldugu IP numarasini ve printer adI,queue adI
vs vs'i ile printer tanimiliyorsuz.. En ezindan unix'lerde yapiliyor.
Piyasada WFW/Win/Win95 icin remote printer deamonlari var.. freeware.
Onlari yuklezsiniz.. linuxdan lp -d<remote printer> <file> gibi normal
bir lp komutuyla dokum almayi saglayabilirsiniz.

Piyasadaki RLPD programlari calismiyor, dogru duzgun. En azindan ben
calistiramadim. Bunun uzerine bir tane dogru-durust RLPD yazdim.
Latin5-->PC Turkish, PC-TUrkish--> latin5 carakter donusumu de yapiyor.
(eger printer'iniz odt matrix ise ve latin5 desteklemiyor ise)
vs.vs.. ama bu yazilim parali tabiki.. Almak isterseniz, bana mail
atabilirsiniz.. baska alternatif yollar da var aslinda..

* OMER BALTA
* omerb@dataSel.com.tr
* R&D Eng./System & App. Programmer
* +90(312)4176304/520 (voice)