Re: Acil Yardim Lutfen !!

Gunay Arslan (arslan@mercan.cmpe.boun.edu.tr)
Wed, 5 Jun 1996 01:13:50 +0300 (EET DST)

NFS kullanimi Linux altinda cok daha yavastir. bunu bir cok teknik sebebi
var ama suanda onlara girmek pek yararli degil, burda soylemek istedigim
eger Linux'u fileserver olarak kullanmak istiyorsaniz NFS pek te iyi bir
cozum degil. Bence yapabileceginiz daha iyi bir cozum var, mesela Samba
kullanabilirsiniz. Samba Windows 3.X Windows 95 WinNT gibi makinalara file
serverlik yapiyor tabii tek sart o makinalarda TCP/IP protokolu olacak.
WinNT Win95 te bu paketler geliyor zaten yalniz Windows 3.X ler icin
ftp.microsoft.com dan almaniz gerekir.
Samba oldukca iyidir ve filer server ligin yani sira domain controller,
Print serverlik gibi gorevleride basari ile yapabiliyor.Performans olarak
ta oldukca tatmin edici yani kisacasi benden tavsiye eger File Server
olarak Linux kullaniyorsaniz ve karsi makinalar Microsoft isletim
systemlerinden ise mutlaka Samba kullaniniz. Cok daha verimli olursunuz ve
networkunuz sorunsuz calisir.
Samba sunsite.unc.edu:/pub/Linux/system/Network/samba icinde olacak.
Kurulmasi oldukca kolaydir.
Yalniz benden bir tavsiye,Windows makinalarin ismini DNS te olan isimler
ile ayni olmasina dikkat ediniz.
Samba disinda IPX paketleride de deniyebilirsiniz yani Linux server i
diger makinalar Novell server gibi gorebilirler ( Onun Linux oldugunu
farkina bile varmadan ) ama bunlar icin biraz daha ugrasmaniz gerek.

Eger Daha yardimci olabilecegim birsey olursa bana cekinmeden

arslan@medyatext.com adresine yazabilirsiniz,

Gunay Arslan |
email: gunay@boun.edu.tr | URL http://mercan.cmpe.boun.edu.tr/~arslan
arslan@mercan.cmpe.boun.edu.tr | Bogazici University