Re: ether expres kart. (fwd)

Yavuz Selim Komur (yavuz@akdeniz.edu.tr)
Wed, 22 May 1996 16:33:58 +0300 (EET DST)

On Wed, 22 May 1996, Murat Balci wrote:

> Bu ikinci yollayisim oluyor, digeri dagitilmamis sanirim .
>
> -- o --
>
> Merhaba,
> Aranizda Intel Etherexpres kart kullanan varmi acaba ? Performansi
A Evet Yalniz Bunun bir kac modeli var. Bendeki EtherExpressPro (epro)

> hakkinda bir bilgi verebilirmisiniz ? Bir arkadasimin basina garip birsey
> geldi; trafigi nerdeyse 0 olan bir networkte bir linux(oldukca kuvvetli
> birsey, karti intel etherexpress) makinesinden Novell LWP. makinesine ftp
> yapinca ~500k. gibi yuksek bir hizla transfer yaparken, tersini
> denediginde (linux-->LWP) 20-50k. lik bir hizla transfer yapabiliyor.
Bunu biraz once denedim. Bir 1.6M dosyayi time cp ile denedim....

Ortam Sure Yaklasik kb/s
---------- --------- -------------
Linux->Samba 3:50 Islemi kestim.. Bu sure icinde 800k gitmisti..
Samba->Linux 0:4.50 ~350K/s
Linux->NFS 1:6.40 ~24K/s
NFS->Linux 0:5.70 ~250K/s

> Ayrica bazen
>
> eth0: transmit timed out, cable problem?
Evet Bu hatayida arada sirada veriyor.. Ozellikle fazla I/O yapilinca...

> seklinde bir mesaj cikiyor. Baslarda HUB'dan ve kablolamadan
> suphelenmistik, ama eger 500k/sec hiza ulasilabiliyorsa bunun pek bir
> gecerliligi kalmiyor. Bir diger olsilik, bu kartlar fazla yeni oldugu icin
> linux driveri henuz yeterince iyi desteklemiyor olabilir. kernel 1.3.85.
> Bir fikri, yada bu kartlarla ilgili elinde transfer datasi olan varmi
Bende ki kernel 1.99.6 a.k.a 2.0.6 libc.5.3.12.. EPRO ile ilgili bir adet
patch geldi.. 0.8a oldu. Ondan sonra uzerine hic bir sey yapilmadi.. Buda
yaklasik bir yil kadar onceydi..

Selamlar.
Yavuz
No brain, still headache.