Re: X win'de 16bit

Atakan Gurkan (agurkan@landau.physics.metu.edu.tr)
Wed, 22 May 1996 15:02:15 +0300 (EET DST)

On Wed, 22 May 1996, Hirac Kasapoglu wrote:

> Liste uyeleri de bilgilenir diye ve off the topic olmadigi icin listeye
> yazmayi uygun gordum.
peaki :-)

> Benim grafik karti pahali kartlardan sayilabilecegi icin 16, 24, 32 bpp'i
> destrkliyor. Bunu ornegin
Tamam ama kartin markasi lazim. X acilirken bunu detect edip yazar zaten.
Ornegin benim bir CLGD5422 im var linear adressing yapiyo. Membase adresi
filan lazim. Belki baska kartta baska isler de gerekir.

> $ X -query hidiv -bpp 16
>
> komutu ile calistirabiliyorum. Ornegin
>
> xdm calistirilmis bir linux'e de bu sekilde baglanabiliyorum. Yani Linux X
> serverinde bir problem yok, 16 biti destekliyor. Problem anladigim
Belki ben jargonu yanlis kullaniyorum ama X server xdm calisan makina
degil ona query yapan makinadir. Yani server uzerinde xterm vb. client
larin calistigi yerdir.

> kadariyla startx ve openwin scriptleri X server'e
> -bpp xxx
>
> opsiyonunu aktarmiyorlar gibi geliyor bana. Ama emin degilim.

sevgi, saygi, noel baba ...
At\i k\i n