Re: X win'de 16bit

Hirac Kasapoglu (hirac@hidiv.cc.itu.edu.tr)
Wed, 22 May 1996 12:01:50 +0200 (EET)

On Wed, 22 May 1996, Atakan Gurkan wrote:

> benim X serverimin man page inde -bpp option i yok gibi :-?

> Selamlar,
> 16bpp Xfree86 da ancak bazi kartlarda oluyor. Senin kartinla ilgili bir
> README olmali (/usr/X11/lib/X11/doc/ altinda filan). Eger yoksa bana
> sahsen kartini yaz bende varsa gonderirim.

Liste uyeleri de bilgilenir diye ve off the topic olmadigi icin listeye
yazmayi uygun gordum.

Benim grafik karti pahali kartlardan sayilabilecegi icin 16, 24, 32 bpp'i
destrkliyor. Bunu ornegin

$ X -query hidiv -bpp 16

komutu ile calistirabiliyorum. Ornegin

xdm calistirilmis bir linux'e de bu sekilde baglanabiliyorum. Yani Linux X
serverinde bir problem yok, 16 biti destekliyor. Problem anladigim
kadariyla startx ve openwin scriptleri X server'e
-bpp xxx

opsiyonunu aktarmiyorlar gibi geliyor bana. Ama emin degilim.

Hirac Kasapoglu SENNA is always the best.
ITU Computer Center, Turkey Rest in peace Ayrton
hirac@itu.edu.tr We will miss you
http://www.itu.edu.tr/~hirac