Re: DNS sorunu..

Cihat ARIKAN (arikan@bornova.ege.edu.tr)
Sat, 18 May 1996 13:42:29 +0400 (EET DST)

On Thu, 16 May 1996, F Kagan Guerkaynak wrote:

[kesildi..]

> http://www.ehb.itu.edu.tr/linux/howto/DNS-HOWTO.html
> http://www.ehb.itu.edu.tr/linux-inet95/ege
> http://www.ehb.itu.edu.tr/linux-inet95/ege/dns.html
> http://www.ehb.itu.edu.tr/lan/dns.html

Dokumanlar gercekten ise yaradi.. Ancak hala tam cozemedigim bir kac nokta
var.. Ornegin local network'teki makina isimlerini nslookup ile
sorguladigimda (ornegin cihat.konsan.com.tr) bana su an IP'sini veriyor..
Ancak IP'sini sordugumda bana non existent host/domain diyor..
Onun disinda, uzun ismi yerine (name.domain) sadece makinanin ismini
yazdigimda da (ornegin sadece cihat yazdigimda) yine bana non-existent
host domain diyor..
syslog'da bu turde sorgulama yapinca da named, recvfrom: Connection refused
hatasini veriyor.. Config'lerde degisiklik yaptimsa da bu gene cikiyor..

Verdiginiz dokumanlardan baska adresler buldum gerci yine inceleyecegim
onlari ama bu sorunun neden kaynaklandigini bilen var mi acaba?

> ek soru: yp/nis calisiyor mu ?

yp/nis dediginiz ne? (named veya ypbind mi?? Eger bunlarsa, named
calisiyor fakat ypbind su an calismiyor..)

Yine de yardimlar icin tesekkurler..

Cihat ARIKAN (E.U. Tekstil Muh.)
E-mail: arikan@bornova.ege.edu.tr
arikan@textile.ege.edu.tr