Re: linux'ta iki partition swap space

Hirac Kasapoglu (hirac@hidiv.cc.itu.edu.tr)
Wed, 8 May 1996 14:52:37 +0200 (EET)

On Tue, 7 May 1996, Erdal Oguzhan wrote:

> Okudugum iki farkli Linux kitabindan birinde (Linux Bible - Yggdrasil,
> sayfa 54) Linux'ta 16MB'dan buyuk swap partition'u yaratilamayacagi,
> digerinde ise (Running Linux - Matt Welsh and Lar Kaufman, sayfa 185) 16
> adetten fazla swap partition'u (max 128MB size ile) yaratilamayacagi
> yaziyordu. Hangisi dogru acaba?

Bu tabii ki elinizdeki kaynaklarin ne kadar guncel olduguna bagli. Belli
bir kernel versiyonundan once dediginiz sinirlar mevcuttu fakat sonradan
yanilmiyorsam bu limit 64MB'a cikartildi. Ben 64 MB olarak kullaniyorum.
Bir kez 128 MB denedim ve basarili olamadim. Eger max. 16 swap part.
tanimlanacagi biligisinin bu gun de gecerli oldugunu varsayarsak -ki
bundan emin degilim-
16*64MB = 1 GB swap tanimlanabilir gibi geliyor bana. Tabii bunun icin
16/4 = 4 tane disk'e ihtiyac duyulambilir partition table sinirlamasi
acisindan (eger logical partitionlar kullanilamiyor ise)

Hirac Kasapoglu SENNA is always the best.
ITU Computer Center, Turkey Rest in peace Ayrton
hirac@itu.edu.tr We will miss you
http://www.itu.edu.tr/~hirac