Re: linux'ta iki partition swap space

Baris Cenberci (cenberci@nsg2.ege.edu.tr)
Sat, 4 May 1996 15:39:38 +0300 (EET DST)

On Thu, 2 May 1996, Fevzi Alimoglu wrote:

> merhaba
>
> bir linux makinenin swap alanini genisletmek istiyorum, fakat swap
> partition'da yeterli yer yok. sistemi tekrar yuklemek yerine baska bir
> diskte ikinci bir swap alani yaratabilirmiyim? (Solaris 2.4'te bu mumkun).
>
> Ya da basak bir oneriniz var mi?

Aslinda bircok cevap verildi ama bir ceavp da benden :)
Linux'da ayri disklerde olsun olmasin 64 taneye kadar swap space
tanimlamak mumkun. (Yanlis hatirlamiyorsam.) Ben makinalardan biriinin
konfigurasyonunda bir tanesi hda'da digeri hdb'de olmak uzere iki tane
32M'lik swap space kullaniyordum. Ayrica herhangi bir
partitiona ihtiyac duymadan dogrudan bir swap file da kullanabilirsiniz.
Ama biraz daha yavas olucaktir. (Hem oyle diyorlar hem de deneyimle
sabittir.) Ancak, eger diskinizde partitiuon yaratacak yer yoksa ya da
gecici swap alanina ihtiyac duyuyorsaniz ideal.

Iyi calismalar
B.C
: )