Re: Sendmail ile NIS kardes karde nasil gecinir?

Faruk Nisanci (faruk@Zambak.lab.fe.itu.edu.tr)
Mon, 22 Apr 1996 14:54:21 +0300 (EET DST)

Merhaba,

On Fri, 19 Apr 1996, Yavuz Selim Komur wrote:

> On Fri, 19 Apr 1996, Faruk Nisanci wrote:
>
> Bende size tam manasiyla dogruca calisan bu ikilinin oldugunu soyleyeyim..
> Ama asagida yazdiklarinizdan size yardimci olmamizi beklemeyin..
:-)
Mailimin konu basligindan hickimse tabii ki sendmail ile NIS in
aralarinda bir dusmanlik oldugu, birbirlerine garezleri bulundugu
cikarimina varmadi, oyle degil mi? Fazlasi ile detayli olur diyerek
networkumuz hakkinda bir cok bilgiyi yazmadim. Konfigurasyon
eksiklerimizin bol oldugunu soylemeliydim en basinda. Her yonu ile mail
hizmeti verecek bir server olusturmak icin gerekli bilgi+destek elde
etmek icin bazi girisimlerde bulundum. Ve bayramdan sonra bunu
gerceklestirmek icin calismalara da baslayacagiz. Networkumuzde 2 makina
user home dizinlerini bunyesinde barindiriyor. Diger makinalar NFS ile
bu makinalarin /home dizinlerine bagli. Bir NIS server ile de kullanici
girisleri kontrol ediliyor. Sadece DNS serverimiz bu NIS+NFS sisteminden
ayri calisiyor. Yani DNS server normal kullanicilara kapali durumda.
Halen ne yazikki ortak bir spool server kurmus degiliz.
Henuz butun makinalarda kullanilmakta olan sendmail programinin
konfigurasyonlarinda herhangi bir degisiklik yap(a)madik. Hepsi de
yukleme sirasinda kopyalanan default konfigurasyon ile calismakta. Demek
ki standart konfigurasyonlar boyle bir yapiya cevap veremiyormus???
Yaptigim deneme soyle idi:
A makinasi kullanici dizinlerini barindiran makinalardan biri, B makinasi
NIS server, C makinasi networke bagli bir baska makina olsun. Ben alani
A makinasi uzerinde acilmis x kullanicisina, C makinasindan y kullanicisi
olarak bir mail yollamaya calisiyorum. Mail yollandiktan sonra soyle bir
durum ortaya cikti:
- Eger x kullanicisi /etc/passwd dosyasinda da kayitli olmasina
ragmen NIS veritabaninda da kayitli ise sendmail "user unknown" diyerek
bu maili geri yolluyor. Benzer sekilde x kullanici kaydi sadece NIS te
kayitli fakat home dizinini barindiran A makinasinin /etc/passwd
dosyasinda kaydi olmasa da mail geri donuyor.
- Eger x kullanicisinin kaydi sadece A makinasinin /etc/passwd
dosyasinda mevcut ise y kullanicisinin yollamis oldumu mail x'e geliyor.

Ben bu noktada sunu merak etmis idim: Oyle hemen spool server vb. gibi
daha detayli secenekleri denemeye calismadan kisa vadeli bir cozum
bulabilir miyim? Cunku nasil olsa bunu cok daha detayli olarak ele almayi
dusunuyorduk ama hic olmazsa iyi bir sistem oturtana kadar, var gibi
gorunen sendmail'in NIS userini bulamama problemini cozebilir miyim?
Sendmail.cf dosyasinda eklemem sart olan bir parametre var mi? Alias
dosyasi simdiye kadar hic kullanmadik. Alias kullanmak gerekli mi?....
DNS serverin bu tabloda bir yeri var mi? (DNS server ayni zamanda network
icin best MX durumundadir fakat bu makina icin de ozel bir konf.
yapilmamistir.)
Zannediyorum yukaridaki ifadelerden de kolayca anlasilabilir, oyle sendmail
konfigurasyonlari ile fazla bir samimiyetim olmadi simdiye kadar.
Halen sendmail'i daha yakindan taniyabilmek icin dokuman okumakla
mesgulum.
Bu bilgiler isigi altinda en kolay olarak gordugunuz oneri nedir?

Sevgiler,
Faruk Nisanci