Re: tape

Hirac Kasapoglu (hirac@hidiv.cc.itu.edu.tr)
Fri, 19 Apr 1996 16:23:05 +0200 (EET)

On Thu, 18 Apr 1996, Baris Cenberci wrote:

> On Thu, 18 Apr 1996, Tayfun GENC wrote:
>
> Bu listede insanlar tatminlerini gerceklestirirken, diger bir linux
> listesinde olanlari anlatayim. Ingiltere'de uye oldugum bir listede
> (adini vermeyecegim, arayin, bulun) yukardaki problemimi bildirdikten
> sonra hemen quota-1.51'i almam gerektigini soyleyen mail aldim. Bunu
> denedigimi ve header'lari begenmedigini soyledigimde bana gelen soru GCC
> versiyonum ve upgrade edip etmedigim. Upgrade etmem gerektigini bildigimi
> ama, dinamik libraryleri ucururken sistemi crash etmekten korktugumu
> [...]

Mesele bence listenin ciddi olmasi veya olmamasi degil. Ve bu mesele
sadece bu listenin meselesi de degil. unix-all, inet-tr ve daha pek cok
listede benzer bir sorun var. Listeye uye insanlar genelde yardim almak
icin uye oluyor, yardim etmek icin degil. Ve pek cok uyenin de gercekten
isi basindan askin yardim edebilmek icin. Ama asil sorun listelerdeki
uyari isinin biraz abartilmasi.

Yurt disindaki listelere gelince:

Bu listelerde gercekten daha fazla uye var fakat daha da onemlisi bu
uyelerin (yuze olarak olmasa da) sayica cok daha fazlasi iyi bilgi
birikimine sahip kisiler. Siz bir soru sordugunuzda en azindan bir kac
tane cevap geliyor. Ama isin ilginc tarafi ben su ana kadar azar veya
oneri maili gormedim. Oneri isterseniz oneri mesaji geliyor, ozel bir soru
sorarsaniz onun cevabini bilen varsa yaziyor, bilmiyorsa veya cevap vermek
istemiyorsa susuyor.

Tabii bir de madalyonun oteki yuzu var: Soru soran arkadaslar da biraz
daha aciklayici olmalari ve cok basit ve tekrar tekrar konusulan sorulan
konulari sormaktan kacinmalari gerekiyor.

Fakat sunu da kabul edelim ki yurt disindaki Internet kullanicilarina gore
daha az yardimseveriz. Bunun en guzel ornegi Internet ile ilk tanistigim
(bundan 2.5 - 3 yil once) gunlerde yabanci listelere sordugum abuk sabuk
maillere gelen seviyeli bilgilendirici ve sabirla yazilmis cevaplardi.

Soru sorma uzerine cikmaz o kadar buyudu ki su an elimizde uc kisiyi
ilgilendiren bir soru var ve bu uc kisiden hic biri sormak istemiyor,
birisi cikar da laf atar diye.

Varin gerisini siz dusunun.
Saygilar, sevgiler ve her zamankinden biraz daha fazla hosgoru

PS: Bir oneri:

Eger sorulan bir soru hakkinda bilgiye sahip degilseniz
veya soruya cevap vermek istemiyorsaniz veya sorulan soruya kizdiysaniz
(ozel sebepler disinda) cevap yazmanyin (ihmal edin - ignore)

Eger sorulan sorunun cevabini biliyorsaniz ve cevap yazmak istiyorsaniz
cevabini yazin.

Eger illa ki bir uyari gondermek istiyorsaniz falanca URL'deki dosyaya
veya suralara bakabilirsiniz diye yorumsuz bir mesaj gonderin.

Hirac Kasapoglu SENNA is always the best.
ITU Computer Center, Turkey Rest in peace Ayrton
hirac@itu.edu.tr We will miss you
http://www.itu.edu.tr/~hirac